A hét legfontosabb karrierhírei

Figyelő
2012-07-04 10:12
Felvásárolt cégtől jött – Béke László - A minisztériumból jött – Nátrán Roland - A régióban terjeszkedik – Pap Balázs - Szövegíróból kreatív igazgató – Brassai Kornél -
Felvásárolt cégtől jött – Béke László
A felvásárolt Océ-Hungária Kft. szerviz- és logisztikai igazgatója volt tíz évig Béke László (51), a Canon Hungária Kft. új indirekt értékesítési igazgatója. Elődje, Illés János hét év után távozott a posztról.
<#zaras_figyelo#>
- Mi a feladata az új munkakörben?
– A számomra előírt üzleti tervet év végére hozni, ez nagy kihívás a jelenlegi piaci körülmények között. Erre kell találni új technikákat úgy, hogy közben élesebb a verseny, mint a korábbi években volt. Az indirekt értékesítésben a Canon akkreditált partnereit segítjük az eladásban, megismertetjük velük a terméket, tanfolyamot szervezünk, személyesen megjelenünk az eladási folyamatban.

– Ön a Canon által felvásárolt Océtől érkezett. Lesznek nagy változások a stratégiában, számít leépítésekre?
– Még az idei évben elindul a két szervezet összevonása. Cégeink jól kiegészítik egymást mind a termékportfólióban, mind szervezetileg. A Canon stratégiája nem módosul, de a felvásárlással bejön egy új üzletág, a tranzakciós nyomtatás, amely havi rendszerességű dokumentumok, például bankok, közművek ügyfélszámláinak előállítását végzi. Ebben nagy lehetőség rejlik, és a digitális print olcsóbbá válásával a könyvnyomtatásba is érdemes lesz beszállni.

– Nehéz volt megszoknia az új szervezeti kultúrát?
– Az Océ holland cég, ahol a holland szemlélet érezhető volt. A Canon japán vállalat, ennek ellenére nem tapasztaltam, amit a japánokról mondanak, egyáltalán nem formális a cégkultúra, itt nagyon baráti hangulat fogadott engem. A nagy különbség a vállalatirányítási rendszerben látszik, kicsit bonyolultabbak a folyamatok, de ez a méretből adódik. Az Océ inkább európai volt, a Canon világméretű cég, amelynek az összefogásához egy nagyon összetett vállalatirányítási rendszert használnak. Itt a marketingnek sokkal nagyobb szerepe van, mint az Océnál, amely egy réspiacon szolgáltatott, és a piaci szereplők mind ismerték.

– Mivel kapcsolódik ki?
– Színházba járok. Sokáig az Új Színház volt a kedvencem, most főleg a Katonába járok. Ilyen döntésekben a fiam tanácsaira hallgatok, aki színházrendezést tanul.
Előző munkahelyek: KFKI, Kodak, Océ


A minisztériumból jött – Nátrán Roland
Júniustól Nátrán Roland (32) a Magyar Export-Import Bank (Eximbank) és a Magyar Exporthitel Biztosító vezérigazgatója. A közgazdász-jogász végzettségű vezetőt Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter nevezte ki. „A régi problémás ügyekkel az arra hivatott szervek, például a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal foglalkozik, nekem a felkérésem jelentős expanzióra szól, több százmilliárd forintos mérlegfőösszeg-bővülést tervezek” – árulta el a Figyelőnek a szakember. (Az Eximbank korábban 124,2 millió eurós – mintegy 35 milliárd forintos – hitelt nyújtott a magyar Harcon Zrt.-nek és egy offshore cégnek egy meg nem valósult moszkvai bevásárlóközpont kivitelezésére.) Nátrán korábban a Pénzügyminisztérium költségvetési és pénzügy-politikai főosztályán dolgozott, 2010-től pénzügy-politikai helyettes államtitkárként tevékenykedett a Nemzetgazdasági Minisztériumban.


A régióban terjeszkedik – Pap Balázs
Új vezérigazgató-helyettessel erősíti csapatát a Netrisk.hu biztosítási portál. A közgazdász végzettségű Pap Balázs (35) korábban a Citibanknál, a Budapest Banknál, a Providentnél és a CIB Pannónia Életbiztosítónál töltött be vezető állásokat. A romániai és szlovéniai jelenlét után az üzletfejlesztési és nemzetközi vezérigazgató-helyettes Lengyelországban, Csehországban s a térség egyéb államaiban vizsgálja a belépés lehetőségét. „A régió többi országa még nem ment végig azon a fejlődési folyamaton, amelyen Magyarország, komoly poten-
ciál van az online szolgáltatásban” – bizakodik a vezető, aki korábban két évet élt már Lengyelországban.


Szövegíróból kreatív igazgató – Brassai Kornél
Júniustól Brassai Kornél (36) a Well Reklámügynökség kreatív igazgatója. A kommunikációs végzettségű szakember a Scholz & Friends Budapest reklámügynökségnél kezdte pályafutását, majd tíz éven át a BBDO Budapest szövegírója volt. A Wellnek külsős kreatívként kezdett dolgozni, ezután kapta a felkérést a pozícióra. „Céljaim közé tartozik, hogy a Well csoportba tartozó online és PR-céggel együttműködve a jövőben több integrált megoldással tudjunk szolgálni ügyfeleink-nek” – árulta el a Figyelőnek a vezető, aki szabadidejében kerékpározással lazít.