Az Office 365 szoftverszolgáltatások biztonsága
2011-04-29 15:54
A Microsoft irodai szolgáltatáscsomagja a biztonság szempontjából is nagyvállalatokra jellemző hátteret nyújt a kisebb ügyfelek tevékenységéhez.
Az Office 365 szolgáltatásai ugyanazokat a Microsoft-termékeket használják, amelyek már évtizedek óta működnek a vállalati környezetekben, ám rendszergazdára nem kell többé költeni. Az Exchange Online például a Forefront Online Protection for Exchange (FOPE) megoldással védi a leveleket a rosszindulatú kódoktól, a felhasználónként már havi 1,79 euróért hozzáférhető elektronikus postafiókokat pedig napi 24 órában a legfrissebb vírus és levélszemét elleni megoldásokkal ellenőrzik.
A biztonsági aggályok sok vállalkozást tartanak vissza a szoftverszolgáltatások igénybe vételétől. A Microsoft Office 365 tervezésekor éppen ezért kiemelt figyelmet fordítottak a biztonsági szempontokra, így az alkalmazásokhoz való hozzáférés is 128 bites SSL/TSL titkosításon keresztül zajlik, hogy az információkat akkor se használhassák fel illetéktelenek, ha lehallgatják az adatátvitelt.
Újabb szempontok
A szoftverszolgáltatásokkal szemben az is gyakori fenntartás, hogy a felhasználó elveszíti az adatok feletti ellenőrzést, hiszen nem saját maga tárolja azokat, sőt azt sem tudja pontosan, hogy fizikailag hol találhatók fontos üzleti dokumentumai. Érdekes azonban, hogy ez a felállás erősítheti a biztonságot, hiszen a saját szerveren található anyagok esetenként sokkal kiszolgáltatottabbak lehetnek.k_fn9_cikk_banner
Azon túl, hogy a saját gépeken tárolt információk pontos helye is eléggé nyilvánvaló, a statisztikák szerint a biztonsági incidensek és adatvesztések jelentős részének oka a gyenge belső kontroll, az eszközök elvesztése vagy ellopása. A támadások egy része ráadásul a vállalatokon belülről ered. Az Office 365 esetében nem kell tartani ilyesmitől egy több ezer kilométerre lévő adatközpontban, a számtalan ügyfél egyikeként. A Microsoft szigorú adatvédelmi szabályzata mellett ráadásul rendszeresen végez biztonsági auditálást.
Nem katasztrófa...
Az Office 365 adatközpontok gyakorlatilag non-stop rendelkezésre állással működnek, a szolgáltatásiszint-garanciát pedig a szerződés anyagi felelősségvállalással erősíti meg. Az adatokat többszörös adatközpontokban tárolják, automatikus feladatátvétellel támogatott vészhelyreállítási lehetőséggel, így a szolgáltatásokban egy-egy hardvereszköz kiesésekor sem fordul elő fennakadás. A balesetek, természeti katasztrófák vagy terrorcselekmények esetében már többször bebizonyosodott, hogy a szoftverszolgáltatásokat alkalmazó vállalkozások gyorsabban állíthatják helyre normál működésüket egy-egy incidens után.
11_microsoft_form