Karrierépítésre is használhatnánk a web2-t
2011-04-07 10:48
A magyar munkavállalók háromnegyede regisztrált már valamilyen közösségi oldalra, közülük már közel 15 százalék a karrierépítés során is elsődlegesen ezeket a portálokat használja - áll egy felmérésben.
A magyar munkavállalók nagy többsége, 75 százaléka jelen van a közösségi oldalakon, közel 15 százalékuk pedig már ezeket a felületeket, illetve szolgáltatásokat használja elsődlegesen munkakeresésre – derült ki a Randstad Workmonitor legfrissebb nemzetközi felméréséből. Bár a közösségimédia-használat még elsősorban magáncélú, a portálokon található információk egyre jobban befolyásolják az álláskeresést. A megkérdezettek többsége például nem jelentkezne egy olyan cég álláshirdetésére, amelyről kedvezőtlen híreket olvasott a közösségi oldalakon.
A HR-es is megnézi
A felmérésben részt vevők 71 százaléka ugyan tudja, hogy a profilját a munkaadók is megnézhetik, ennek ellenére elsősorban személyes és nem szakmai információkat osztanak meg, adatlapjukat is ennek megfelelően alakítják ki. Ez azonban részben annak a következménye, hogy a magyarok az általános portálokat látogatják inkább, ahol az ismerősökkel való kapcsolattartásra helyezik a hangsúlyt. Magyarországon az iwiwnek 4,5 millió, a Facebooknak mintegy 2,5 millió regisztrált tagja van, míg a kimondottan szakmai kapcsolatépítést szolgáló LinkedInen nagyjából 130 ezer magyar munkavállaló regisztrált.
bal_fn8_cikk_kapcsJankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője szerint azonban az álláskeresésben egyértelműen az utóbbihoz hasonló portáloké a jövő.
„Ezek az oldalak kimondottan a korábbi és jelenlegi munkatapasztalatok megosztásáról, nem pedig a személyes tartalmak feltöltéséről szólnak, így a szakmai kapcsolatfelvételre is sokkal több lehetőséget biztosítanak. A Randstad munkaerő-közvetítéssel foglalkozó munkatársai is jelen vannak a közösségi oldalakon, és kezdeményezik üzleti csoportok alakulását, a szakmai tudás megosztását. Így olyan tehetségeket fedezhetünk fel, akikhez a hagyományos csatornákon csak nehezen jutnánk el” – mondta a szakember.
A cégek is egyre inkább meglátták a közösségi oldalakban rejlő potenciált: a Profession.hu például elindított egy álláskereső alkalmazást is az iwiwen, és a Facebookon is megszólítja az álláskeresőket.
k_fn9_cikk_banner
Lengyelország példát mutat
A 29 ország adataira épülő felmpérés szerint világszerte növekszik a közösségi portálok és a munka kapcsolatának jelentősége. Különösen a sok fiatal dolgozóval rendelkező államokban domináns ezeken a csatornákon a munkavállalói szerep. Indiában például a megkérdezettek 60 százaléka a kollégáival is Twitteren tartja a kapcsolatot, és 79 százalékuknak származott már üzleti előnye a közösségi média használatából.
„A magyarok számára talán a lengyel adatok a legérdekesebbek, Közép-Európában ők aknázzák ki a legjobban a Facebook, a Twitter vagy a LinkedIn lehetőségeit. Lengyelországban például 36 százalék bízik abban, hogy pusztán a közösségi média segítségével is találna állást, de ehhez hozzájárul, hogy a válaszadók 37 százaléka elsősorban munkavállalóként jelenik meg ezeken az oldalakon” – tette hozzá Jankovich Ilona.