A hét legfontosabb karrierhírei
2012-05-29 21:47
Beugrott – Zsoldos Dávid, Igazgató lett a Ságánál – Hidegh Sándor, Bajnok marketinges – Kovács Ágnes, Új IT-vezető – Bányai Ervin
Beugrott – Zsoldos Dávid
A zene és az üzlet párhuzamosan van jelen Zsoldos Dávid (36) életében, aki mostantól a Libri csoport új formációjának, a Libri Médiának a vezetője.
– Walitschek Csilla, a Libri ügyvezetője néhány nappal azután, hogy átadta a Librit és elvállalta a Port.hu vezetését, úgy döntött, elhagyja a cégcsoportot. Önt hogyan találták meg a feladatra?
– Balogh Ákossal, a Libri csoport tulajdonosával több mint egy éve beszélgetünk. A Fidelio online zenei újság már jó ideje a Libri célkeresztjében volt, felmerült az a megoldás is, hogy a Libri résztulajdonos lesz. Amikor a Port.hu akvizíciója után a Libri vezetőt keresett a cég élére, felmerült az én nevem is, de egyrészt nem terveztem eladni a Fideliót, másrészt nagyon szerettem az aktuális feladataimat. Amikor világossá vált, hogy nem egyszerűen a Port menedzselése, hanem egy új, szabadidős-kulturális médiacég építése a feladat, erre nem tudtam nemet mondani. (A Fidelio most beolvadt a Libri Médiába – a Szerk.)
– Libri Média – hangzatos név. Milyen terveket szőnek a többféle cég egy vállalatba szervezésével?
– Lehet, hogy hangzatos is, de szerintem inkább logikus. A Libri csoport három lábon áll: könyvkereskedelem, kiadók, média – ezt tükrözik a cégek nevei is. A Libri Média portfóliója tematikáját tekintve meglehetősen homogén: csupa szabadidős-kulturális márka és tartalom, a Porttól a Fidelión át a Bóbita internetes gyermekprogrammagazinig. Tudatosan törekszünk ugyanakkor arra, hogy az emberek szabadidős tevékenységeit a lehető legváltozatosabb módokon s csatornákon keresztül segítsük, ezen a területen még rengeteg tartalomfejlesztési és innovációs lehetőség áll előttünk.
– Eredeti végzettsége szerint zenész, zenetörténész. Hogyan került az üzleti élethez közel?
– A számok világa sohasem állt tőlem távol, épp ellenkezőleg: kiválóan megfért a zenével és a külföldi hangversenymeghívásokkal, ahogy a pénzpiaci érdeklődés is a zenetörténeti tanulmányokkal. A Fidelio viszont nem üzletnek, hanem álomnak indult: majd, amikor már a harmadik embernek kellett fizetést adni, be akartam bizonyítani, hogy egy szabad szemmel szinte láthatatlan piacon is lehet életképes, több lábon álló tartalomszolgáltatást nyújtani.
Előző munkahely: Fidelio Média Kft.(alapító tulajdonos)<#zaras_figyelo#>
Igazgató lett a Ságánál – Hidegh Sándor
Belföldi kereskedelmi igazgatói posztot hozott létre a Sága Foods Zrt. A húsipari vállalat Hidegh Sándort (37) választotta a pozícióra, aki ezt megelőzően, 2008 óta a Meggle magyarországi leánycégét, a Meggle Hungary Kft.-t vezette. Az újonnan igazolt munkatárs legfőbb feladata az lesz, hogy négy szakterület – a marketing, a trade marketing, a termékfejlesztés és az értékesítés – munkáját összefogja, koordinálja. A Sága Magyarország egyik legnagyobb baromfitermék-exportőre, 800 munkavállalója, 14 farmja, 20 szerződéses partnere van, és 1,8 millió pulykát dolgoz fel évente.
Bajnok marketinges – Kovács Ágnes
Az úszó olimpiai bajnok Kovács Ágnes (32) a Magyar Úszószövetség marketing- és kommunikációs igazgatója lett 2012 májusától. Az egykori sportoló eddig is elnökségi tag volt a szövetségben, most majdnem egyéves gyermeke mellett vállalt több feladatot a szervezet életében. Az idén a nemrég
véget ért debreceni úszó-Európa-bajnokság után a londoni olimpia a legfontosabb feladata.
Új IT-vezető – Bányai Ervin
A Takarékszövetkezetek és a TakarékBank, valamint a Citibank, az Invitel, a Volksbank és az Axa magyarországi cégeinek IT-igazgatójaként is dolgozott a Budapest Bank új informatikai igazgatója. Bányai Ervin (47) villamosmérnök végzettségű; kiválóan beszél angolul; hobbija a snooker, a pingpong és a futás. A szakember a Figyelőnek elmondta: a középtávú célok közé tartozik egy olyan 3-5 éves informatikai terv kidolgozása, amely stabil működés mellett az egyes területeken versenyelőnyt is biztosít.