A hét legfontosabb karrierhírei
Váltás
2012-04-27 18:37
Bankvezető Belgiumból – Albert Roggemans, új marketingvezető az Allegroupnál, Heineken-kommunikátor
Bankvezető Belgiumból – Albert Roggemans
Negyven évet töltött az ING csoportnál a belga állampolgárságú Albert Roggemans (62), aki idén márciustól vette át az Axa Bank Europe SA magyarországi fióktelepének vezetését. Az Axa csoport Magyarország többi hazai üzletágát (biztosító, egészségpénztár, nyugdíjpénztár) továbbra is Jacques Maire irányítja.
– Az Axa egyik fő tevékenysége volt a devizahitelezés, ami most gyakorlatilag nincs Magyarországon. Hogyan érintette ez a bankot, illetve a magyarországi helyzetét?
– Mivel az Axa magyarországi működésének fókuszában eredetileg a folyószámla-vezetés és a jelzálog-hitelezés állt, a bank az elmúlt években a válság nyomán igen nagy kihívásokkal szembesült. A jelzálog-hitelezési piac gyakorlatilag befagyott Magyarországon. Ennek következtében a bank figyelme a hitelezésről kizárólag a megtakarítások felé fordult. A legfontosabb feladatom, hogy stabilizáljam a bank működését a gazdasági válság nyomán igen nehéz múlt évet követően. Az Axa Bank úgy határozott, hogy felfüggeszti a jelzálog-hitelezési tevékenységét Magyarországon, és a jövőben a betétgyűjtésre koncentrál. Ez jó elképzelés ahhoz, hogy visszatérjünk a hagyományosabb, jól bevált, 1:1 arányú hitel-betéti modellhez. Így biztosan fenn tudjuk tartani a versenyképességünket a betétek terén, és továbbfejleszthetjük szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy továbbra is egyszerű, transzparens, versenyképes és az interneten keresztül könnyen elérhető termékeket kínáljunk ügyfeleink részére.
– A forinthitelpiacon is komoly szabályozási változások nehezítik a bankok életét. Hogyan látják ezt a helyzetet?
<#zaras_figyelo#>– Mindent megteszünk annak érdekében, hogy megfeleljünk a szabályozási követelményeknek, és aktív szerepet vállaljunk az ügyfelek jelzálogterheinek csökkentésében, beleértve a kormányzat és a bankszektor egyetértésével létrejött devizahiteles mentőcsomagot is. Ez az, amiben most az Axa valódi értéket teremthet mind maga, mind pedig az ügyfelei számára.
– Hogyan kapta a felkérést?
– Miután az ING csoportnál töltött 40 éves karrierem véget ért, új kihívásokat akartam keresni egy olyan területen, melyet jól ismerek. Jó kapcsolatot ápoltam az Axa Belgium felső vezetésével, tőlük hallottam, hogy az Axa Bank Magyarországon vezérigazgatót keres. Ez pont az a szakmai kihívás, amire vágytam, emellett szívesen költöztem Budapestre, mert egy élhető és érdekes városnak tartom.
Előző munkahelyek: BBL csoport (később ING), ING Belgium, ING Románia
Új marketingvezető az Allegroupnál
Az Allegroup Kft. Nebojsa Damjanovich (42) személyében új marketingvezetőt nevezett ki. Nebojsa Damjanovich már tíz éve dolgozik az e-kereskedő cégnél, hosszú évekig külsős tanácsadóként, majd 2011-től házon belül. 2005-től a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján az általa indított kétszemeszteres, másoddiplomás képzésen tart órákat, online marketing témakörben, valamint két könyvet is megjelentetett E-mail marketing és Search Engine Marketing címen. „Nyár végén kaptam a felkérést az Allegrouptól, és mivel véleményem szerint itt dolgoznak az e-kereskedelmi piac legjobb marketingesei, a kihívások hatalmasak, és a növekedésben is potenciált látok, ezért elvállaltam a megbízást” – nyilatkozta a Figyelőnek Nebojsa Damjanovich.
Heineken-kommunikátor
Tóth Gergelyt (36) nevezte ki a Heineken a stratégiai kommunikációs menedzseri pozícióra. A cég házon belülről választott, Tóth Gergely eddig a Soproni márka vezetője volt hat éven keresztül. Most a Heineken, a Soproni, a Gösser és a Strongbow márkáért felel egy személyben. Az új feladatkörben három terület, a média, a digitális megjelenések és a márkastratégia tartozik hozzá.