Magyar menü
2010-06-18 07:06
Tizenegy év alatt tornázta fel magát az ügyvezetői posztig Horváth Ágnes, aki eközben bekerült a McDonald’s-dolgozók elit klubjába is.
- Először áll magyar vezető a McDonald’s élén?
– Nem, kezdetben is magyar irányítás alatt állt a vállalat.
– Éreznek-e majd bármit is a munkavállalók abból, hogy közülük érkezik az új vezető?
– Az irányvonal alapvetően nem változik, ám az természetes, hogy minden vezető a személyiségéből fakadóan más-más stílust képvisel, így én is.
A munkát megkönnyíti, hogy nincsenek nyelvi korlátok és az azonos kulturális gyökerek is előnyt jelentenek, mivel jobban át lehet érezni a magyar emberek mentalitását.
– A fogyasztók számíthatnak változásra? Elődje idejében vezették be a reggeli menüt és próbálkoztak magyaros ízekkel is.<#zaras_mm#>
– Az elmúlt három évben szorosan együttműködtem elődömmel, többek között az említett magyaros koncepció is ennek az eredménye volt. A célunk a jövőben is az, hogy a McDonald’s nemzetközi irányvonalai mellett megfeleljünk a helyi fogyasztói igényeknek, főként a reggeli, valamint a kávézás területén.
– A tengerentúlon folyamatosan a zsíradó bevezetésének rémével fenyegetik a gyorsétteremláncokat. Véleménye szerint hosszú távon megéri ilyen eszközökkel küzdeni az elhízás ellen?
– Az egészséges életmód a tudatos, változatos és kiegyensúlyozott táplálkozásról és a fizikailag aktív életmódról is szól. Meggyőződésem, hogy nem a szankcionálás vezet eredményre, hanem azok az ösztönző programok, amelyek erre hívják fel az emberek figyelmét.
– A vállalat külföldi kommunikációjában egyre fontosabb szerepet játszik az egészségtudatosság. Itthon erre mekkora hangsúlyt kívánnak fektetni a jövőben?
– Évek óta foglalkozunk a témával. Vendégeink életmódjuk és fizikai aktivitásuk függvényében összeállíthatják személyre szabott menüjüket, hiszen a vendéglátóiparban elsőként alkalmaztuk az ételeinkre vonatkozó tápértékjelölést. Választékunkat salátákkal, gyümölccsel, joghurttal, biotejjel bővítettük. A megfelelő táplálkozás mellett elengedhetetlenül szükséges aktív életmódra is felhívjuk vendégeink figyelmét, például a McDonald’s Kihívás Napjával, a jégkorong-utánpótlás területén betöltött szerepvállalásunkkal, vagy épp futóversenyek és gyermeksporttal kapcsolatos rendezvények támogatásával.
– Egy világcég női ügyvezetője mindig a támadások kereszttüzében áll, ráadásul nehéz gazdasági helyzetben került a posztra. Mi jelenti a legnagyobb kihívást?
– Az, hogy miként tudunk megfelelni a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek úgy, hogy közben megtartsuk az állandó ízeket. Számos kihívást tartogat az is, hogy bár globálisan működő vállalat vagyunk, meg tudjuk mutatni mindazon szerepvállalásainkat, amelyeket a hazai, helyi közösségekben valósítunk meg.
– Ön egy vezetőképző program keretében került a vállalathoz, és 11 év alatt ért a csúcsra. Eljuthat erre a posztra az, aki sültkrumpli-sütőként kezd? Ha igen, mennyi idő alatt?
– A vállalati kultúra része, hogy lehetőséget biztosítunk a tehetséges munkatársak számára, és az egyénen múlik, hogy ezekkel a lehetőségekkel mennyire tud, vagy akar élni. Közép- és felső vezetőink egyharmada kezdte nálunk a pályafutását éttermi munkatársként. Egy átlagos éttermi dolgozó – ha tehetséges és él a lehetőségekkel – néhány év leforgása alatt középvezetővé válhat, a cégvezetésig vivő utat pedig kb. 10-15 év alatt járhatja be.
– Tagja a vállalat elit klubjának. A President’s Award díjban az alkalmazottak csupán egy százaléka részesül világszerte. Mit jelent mindez és mivel jár a kitüntetés?
– Erkölcsi elismerést jelent, ám nemcsak nekem, hanem a hazai McDonald’snak is. Kis ország vagyunk és nagyok között mérettettünk meg. Az én munkám csak úgy lehet sikeres, hogy jól szervezett, ütőképes csapat áll mögöttem, ez az elismerés ezt is díjazta.