A hét legfontosabb céghírei

Figyelő
2012-04-24 15:11
Bónusz piactér, bemutatkozott a negyedik mobilcég, 75 éves a Mapei, a CIB és az olimpia

A képen Kaprinay Zoltán és Heller Gábor, a Bónusz Brigád két alapítója

Bónusz piactér
A 2010-ben alapított Bónusz Brigád közösségi vásárlóportál új szolgáltatással bővült. Piactér felületén azoknak a mikro- és kisvállalkozásoknak is teret biztosít, amelyek eddig különböző kritériumok miatt (nem voltak képesek elég árkedvezményt nyújtani, túl szűk réteget célzott a termékük) nem tudtak felkerülni a portálra. A Bónusz Brigádot működtető Skoopy Kft. a kezdetek óta nyereséges, Magyarország piacvezető bónuszkupont nyújtó szolgáltatásaként eddig 2,6 milliárd forintot spóroltak vele a vásárlók. Az új felülettől 5-10 százalékos növekedést várnak. „A minőségi követelményekből nem engedtünk, továbbra is ellenőrzünk minden jelentkező céget. A hirdetők számára a könnyebbség az, hogy vállalható jutalék mellett (25 vagy 30 százalék + áfa) mi biztosítjuk az infrastruktúrát (például a bankkártyás fizetést), amelyet egy kisebb cégnek nagy teher kiépíteni” – mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.
<#zaras_figyelo#>


Bemutatkozott a negyedik mobilcég
Bemutatkozott a nyilvánosság előtt a magyar piac negyedik önálló hálózatot építő mobiltelefon-társaságának az igazgatótanácsa. A közvetett állami tulajdonú MPVI Zrt. öt felső vezetője közül Lehoczki Gábor és Majoros Sándor a 45 százalékos tulajdonos MFB Invest Zrt.-től érkezik, az ugyanekkora részesedéssel rendelkező MVM Zrt. pedig Tokai Magdolnát delegálta a leányvállalatába.

A képen Kalmár István, az MPVI Zrt. igazgatósági elnöke, a háttérben Schmidt Pál operatív vezető

Az igazgatóság elnöke a várakozásoknak megfelelően Kalmár István, a Fidesz informatikai és telekommunikációs munkacsoportjának tagja, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal informatikai elnökhelyettese, a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnöke lett. A testület tagja még Schmidt Pál, az MPVI 10 százalékos tulajdonosának számító Magyar Posta Zrt. korábbi vezérigazgatója, egyben az új cég operatív vezetői posztjának várományosa. A társaság szolgáltatása – a vállalásának megfelelően – még az év végén, saját hálózat igénybevételével indulhat el Budapest belvárosában, egyéb helyeken pedig a meglévő három cég infrastruktúráját használják majd. A márkanév egyelőre nem ismert, és az üzleti stratégia részleteit sem tárták a nyilvánosság elé.


75 éves a Mapei
Impozáns üzleti eredményekkel ünnepelte születésnapját az építőipari ragasztók és építéskémiai anyagok gyártásával foglalkozó Mapei csoport. A vállalat 29 országban van jelen, és a 2011-es évet 2,1 milliárd euró nettó árbevétellel zárta (a 2010-es 1,9 milliárd euróval szemben). Az olasz anyacég által 1991-ben alapított magyarországi leányvállalat jelentős szereplője a hazai építőiparnak, segédanyagokat gyárt és forgalmaz, 143 főt alkalmaz. 2011-ben 5,5 milliárd forint volt a nettó belföldi árbevétele, s ez 10 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a Figyelőnek elmondta: a növekedés egyik oka az általa kitalált és 2011 elején létrehozott kereskedői hálózat. „Úgy gondoltuk, ha összefogjuk a kereskedőket, marketingtámogatást és kedvezményes képzéseket biztosítunk a számukra, többet tudnak értékesíteni a termékeinkből. Az ötlet bevált: a tagkereskedők 20 százalékkal több Mapei-terméket adtak el tavaly, mint 2010-ben.”


A CIB és az olimpia
A CIB Bank fiókhálózatában újdonságként egy olyan befektetési alap is elérhető (CIB Élmezőny Tőkevédett Alap), amelynek befektetési portfólióját öt hatalmas cég, az Adidas, a BMW, a Coca-Cola, a McDonald’s és a Samsung alkotja, öt olyan világcég, amely a nyári játékoknak is főszponzora. A befektetőknek a kétéves futamidő alatt tőkevédelem is jár, vagyis a futamidő végén legalább a befektetett tőkét biztosan visszakapják a jegyek tulajdonosai. Érdekesség, hogy az öt nagyvállalat közül négy már a 2008-as pekingi játékokat is főszponzorként támogatta, egyedül a BMW új szereplő. Az öt részvénytársaság amúgy is lendületben van, hiszen nyertesei az urbanizációnak, annak, ahogy egyre izmosodik a fejlődő világban is a középosztály. Kivétel nélkül abban is bíznak, hogy a játékok kapcsán további márkaismertséghez és megrendelésbővüléshez jutnak.