Felhőben versenyeznek
2012-04-17 19:17
Egyre több hazai cég fordul a kiszervezett, felhőalapú vállalati informatika felé, újabban a Synergon és a Magyar Telekom erősít ezen a téren.
Jelentős, kedvező irányú változásokon ment keresztül az elmúlt közel kilenc hónapban a Synergon Informatika Nyrt., ezt a pár napja közölt, a vártnál sokkal jobb utolsó negyedéves bevétel- és nyereségadatok tükrözték. (Az utolsó negyedéves 3,83 milliárd forint árbevétel mellett a sok-sok negyedévi veszteséggel szemben tavaly az év utolsó három hónapjában – az elemzők meglepetésére – 322 millió forintos üzemi nyereséget sikerült realizálni.) <#zaras_figyelo#>
A kedvező 2011. évi eredmények és az ezzel összefüggő új stratégia is jól mutatja, hogy a megkopott hírű, nehézkes hazai középcégből jóval rugalmasabb „regionális IT-vállalattá” váló informatikai társaság drasztikus lépésekre szánta el magát. Jutasi Zoltánnak, a legnagyobb, tisztán hazai tulajdonú IT-cég vezérigazgatójának elmondása szerint a 18 milliárd forintos árbevételből reálisan évi 3-5 milliárd forint folyik be a hagyományos rendszer-integrációs és üzemeltetési megbízásokból. Ezért az új menedzsment a stratégia megalkotásakor a közlekedési-kommunikációs üzletág (a közösségi közlekedés infokommunikációs megoldásai, például a BKV számára) mellett a kiszervezett, szolgáltatásalapú informatikai megoldásokra (outsourcing) építi a társaság jövőjét. Cseh leánycégük, az Infinity például éppen ebben jó, és fel is vásárolt egy helyi IT-szolgáltatót. Hasonló lépésekre készül a holdingközpontként működő Synergon Informatika Nyrt. is, ám a helyi, regionális akvizíciók mellett a még kiforratlan bolgár és ukrán piacokon is terjeszkednének.
Az egyre agilisabb Synergonnak ugyanakkor például olyan nagy versenytársakkal is szembe kell néznie, mint a Magyar Telekom. Ez utóbbi IQSYS nevű leánya épp a minap mutatott be felhőben futó szoftverszolgáltatásokon alapuló vállalati megoldáscsomagot, instantIT néven, olyan nagy partnerekkel, mint az SAP vagy a Microsoft. Ebben a csomagban az adott cég igényeire szabható vállalatirányítási rendszerek (ERP) és ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek (CRM) lesznek elérhetők. Jutasi Zoltán szerint a Synergon is képes ismert nagy rendszerek szállítására, szolgáltatására, de a többi vetélytárshoz képest rugalmasabb és költséghatékonyabb módon kívánja összeállítani üzleti szolgáltatáscsomagjait.