Dobogós motorok

Itt a tavasz – Fókuszban a motorok
Figyelő
2012-03-27 12:59
Európa nyugati felén a mindennapi használatra szánt középkategóriás motorok és robogók adják az értékesítések kétharmadát. Nálunk továbbra is szélsőségek uralkodnak. Egyre több 125-ös robogót helyeznek forgalomba de az elkövetkező években továbbra is exkluzívabb motorokat kínáló márkák növekednek, de ha lassan is, elindult egy pozitív tendencia.
BMW K 1600 GT
A BMW-nél tökéletesen ötvözték a sportosságot a kényelemmel. A GT-nél az előbbi, a GTL-nél az utóbbi a hangsúlyosabb, de a lényeg azonos: a hihetetlenül selymesen járó, végtelenül nyomatékos hathengeres motor.
Lúdból ugye kövéret, így a K 1600-asba minden elképzelhető extra belekerült: navigáció, fűthető markolat, kanyarfényszóró, elektromosan állítható szélvédő, beépített hifi – majdnem autó, de ilyen dinamikára egy maroknyi négykerekű képes csak.
Lökettérfogat: 1649 cm³
Teljesítmény: 160 LE
Ár: 6,5 millió forint<#zaras_figyelo#>


Ducati 1199 Panigale
Ha van már a bemutatása pillanatában kultusztárggyá vált motor, akkor az 1199 Panigale biztosan az.
Már csak katalógusadatként is döbbenetes 195 lóereje a világ összes versenypályájára elegendő, de mi mást várnánk a valaha gyártott legerősebb kéthengeres szériamotortól? Nemcsak az elektronikus segédletek figyelik a vezető minden mozdulatát, hanem a járókelők is. Egy ilyen motorral soha nem lehet elbújni.
Lökettérfogat: 1198 cm³
Teljesítmény: 195 LE
Ár: 5,9 millió forint


Vespa GTS 250

Sokaknak a robogóról egyből a Vespa jut eszükbe. Nem véletlen, hiszen ezzel a márkával indult el a robogózás történelme a második világháború után, amikor az első példányokat megmaradt repülőgép-alkatrészekből rakták össze.
A GTS sikeresen egyesíti a stílusos, retro formát és a modern technológiát, így a lámpától kilőve a legtöbb autósnak képes meglepetést okozni. A Vespa nemcsak egy közlekedési opció, hanem egy életérzés, egy szubkultúra.
Lökettérfogat: 278 cm³
Teljesítmény: 22 LE
Ár: 1,6 millió forint


Aprilia SRV 850
Két Superbike- és 38 GP-világbajnoki cím, valamint 9 off-road bajnoki trófea bizonyítja, hogy az Aprilia mérnökei értik a dolgukat. A sportsikereket legutóbb a robogófejlesztésben kamatoztatták. Az SRV 850 a kategória határait feszegeti. Stílusában az RSV4-et, műszaki tartalmában a Gilera GP 800-ast idézi. A 850 köbcentis V2-es motorja már a hangjával is tiszteletet parancsol, napi ingázásra, lámpától lámpáig gyorsulásra és túrázásra egyaránt megfelelő.
Lökettérfogat: 839 cm³
Teljesítmény: 76 LE
Ár: érdeklődésre

Honda Goldwing
Lehetséges két keréken tökéletes komfortot biztosítani? A válasz igen, a Goldwing közel negyvenéves történelme bizonyította, hogy minden lehetséges. Az 1800 köbcentis hathengeres bokszermotor markáns nyomatéka minden helyzetben kellő erőt biztosít. Ránézésre nehéz elhinni, de a Goldwing hatalmas méretei ellenére is jól vezethető, kezes motor.
Lökettérfogat: 1832 cm³
Teljesítmény: 118 LE
Ár: 7,9 millió forint

Honda Crosstourer
A sport-túra motorok között etalonnak számító VFR1200F V4-es motorja köré álmodtak a Honda mérnökei egy lenyűgöző túramotort. A hosszú rugóutaknak és kifinomult futóművének köszönhetően rossz utakon is biztosan irányítható az egyébként sportos Crosstourer, de aki kipróbálta, mégis a lenyűgöző hangjára és erejére fog emlékezni.
Lökettérfogat: 1237 cm³
Teljesítmény: 129 LE
Ár: 3,9 millió forint

Az Auto-Motor-Tuning Show berkein belül megrendezett Budapest Motor Fesztiválon március 30. és április 1. között megtekinthetők a motorkerékpár-ipar újdonságai a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban. Itt találkozhatnak kiadónk Motorrevü és Motorkatalógus kiadványaival és a szerkesztőségi csapattal is az 501 E standnál.  Az összeállítást Zomborácz Iván készítette