Kürtfalvi Ákos

Egy csésze kávé
Figyelő
2009-12-08 20:37
Részint saját cégére akarta felhívni a figyelmet a Palmyra Promotions vírusmarketing ügynökség vezetője, amikor webshopot hozott létre, amelyen fertőtlenítők és designmaszkok vásárolhatók.
- Néhány napja érhető el a www.v1n1.com – kimondva: vegyen egy – internetes oldal. A név vicc, a tartalom komoly. Designmaszkok mellett egy orvosi fertőtlenítő cég termékeit árulják. Azzal, hogy volt egy jó ötletük és meg is valósították, sikerült az eladásokat is növelniük, vagy marad a „poénnak jó volt” kategória?

– A múlt héten indult a kampány, így konkrét eladási számaink még nincsenek. Az azért jól látszik, hogy az embereket inkább a maszkok és kevésbé a fertőtlenítők érdeklik. De részint ez is volt a cél, hogy azon keresztül a fertőtlenítőkre is felhívjuk a figyelmet. A maszkokban cserélni lehet a valóban védő betéteket, amit most bele tudunk rakni, az az influenza ellen még nem feltétlenül véd. Szóval a maszk egyelőre csak poén, a fertőtlenítés a komoly.

– Az oltás körüli mítoszok, viták ismeretében nem veszélyes a H1N1-gyel viccelni?

Fotó: Kalló Iván

– Egy percig sem volt cél, hogy viccet csináljunk a járványból, különösen arra tekintettel, hogy a múlt héten több haláleset is bekövetkezett. De keresni akartunk egy olyan eszközt, amely valóban ráirányítja a figyelmet a megelőzés fontosságára. Az emberek nincsenek tisztában a fertőtlenítés és az alapvető higiéniai eszközök fontosságával. Kevesen tudják, hogy az orvosi kézfertőtlenítők csak víz nélkül hatékonyak.

– Fiatal cég, márciusban alakultak és vírusmarketinggel akarnak foglalkozni. Elvileg jó időben indultak, a válság idején mindenki visszafogja a reklámköltését, és nyitottabb lehet az ígéret szerint olcsó és hatékony vírusmarketing irányában.

– Ezt mi is így látjuk, elég csak a nyomtatott sajtóban elköltött hirdetési pénzek csökkenésére utalni. A sok kisebb vírus- és gerillamarketing akcióval viszont minimális pénzből, jó eredményeket lehet elérni. Túl sok reklámhatás éri az embereket, így egyre inkább immunisak lesznek. A jó vírusmarketinget egymásnak fogják küldözgetni az emberek, különösen a közösségi oldalak korában. Az ismerősöktől kapott üzenetek sokkal hitelesebbek.

– A múlt hét végén került nyilvánosságra az MSZP országos választási listája. Megfelelő a tartalom a kommunikáció mellé?

30 éves, nőtlen
Végzettség: munkavállalási tanácsadó (Szent István Egyetem Gazdaság-
és Társadalomtudományi Kar)
Kedvencek
Film › A bakancslista  Könyv › Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére  Zene › világzene
Hobbi › terepmotorozás

– Mesterházy Attila miniszterelnöki jelölésével ugyan a megújulást tűzte ki célul a párt, de egy jelölés kevés, különösen, ha az országos lista további szereplői mind régi motorosok.

– Nézzünk egy múlt heti éles kommunikációs helyzetet. A T-Mobile hálózata pénteken szinte teljesen megbénult. Profin reagáltak?

– Túl későn érkezett a bejelentés, hogy minden ügyfél 10 perc ingyenes beszélgetést kap kompenzációként. A legtöbb emberben az első hír marad meg, az pedig az volt, hogy nem ad kompenzációt a cég. Ez hiba volt, még akkor is, ha később korrigáltak. Egy ilyen válság lehetőség is egyben, amit a T-Mobile nem tudott kellően kihasználni. A Vodafone viszont gyorsan reagált, amikor a Google keresési találatok melletti hirdetéseiben arra hívta fel a figyelmet, hogy náluk minden működik. Igaz, nem sok emberhez jutott el vele, de pr-értéke azért lehetett.

– Még egy média hír: Rupert Murdoch után egy kisebb médiabirodalom is fizetőssé tenné a sajtótermékeinek online elérését. A német Axel Springer egyik vezetője nyilatkozott róla, hogy szívesen látna egy olyan fizetési rendszert, amelyet több kiadó tart fenn.

– Elviekben lehet ennek létjogosultsága, de kizárólag akkor, ha az online fizetési rendszerek jobban elterjednek. Jelenleg elég ingyenes tartalom áll rendelkezésre, tehát egy kiadó hiába próbálkozik, csak olvasókat fog veszíteni. Ha egy-egy piac szereplői összefognak, akkor lehet esélyük. Magyarországon az internetes fizetési kultúra és bizalom viszont különösen rosszul áll. Kártyával nem szeretnek fizetni a magyarok, az utánvét nem elég kényelmes, de még mindig ez a leginkább elterjedt. Nem csoda, hogy vannak olyan webshopok, amelyek kénytelenek bolti átvevőhelyeket nyitni.