Cégfigyelő

Figyelő
2012-03-06 19:06
A hét legfontosabb hazai és külföldi céghírei
Vizes számok
Tartja vezető helyét az ásványvízpiacon a Szentkirályi Ásványvíz Kft. Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a magyar ásványvíz-kiskereskedelem 2011-ben mennyiségben 0,5, értékben 4,7 százalékkal növekedett a megelőző évhez képest. A kimutatás alapján a Szentkirályi és az Emese márkákkal a cég értékben tartja kiskereskedelmi vezető pozícióját. A vállalat tavaly több mint 161 millió liter víz eladásával 12 százalékkal többet teljesített, mint 2010-ben, 6,05 milliárd forintos nettó árbevételével pedig 13 százalékos növekedést realizált. Balogh Levente, a cég tulajdonos-ügyvezetője a Figyelőnek elmondta: jól sikerült a tavalyi bevezetés, ezért a cég idei terve, hogy nagy erőkkel beszáll az egészséges üdítőital kategóriába a természetes kivonatokkal és ásványvízzel készített limonádékon keresztül.<#zaras_figyelo#>


Nobilis bevásárolt
Nobilis Kristóf érdekeltségi körébe tartozó cég vásárolta meg Jászai Gellért több értékes ingatlanát. Beigazolódott többek között, hogy az utóbbi érdekkörébe tartozó SCD helyett új gazdája lesz az Officium irodaháznak, ahogyan azt lapunk múlt heti számában már felvetette (SCD: eladta főprojektjét? – Figyelő, 2012/9. szám). Az adásvétel érinti még a II. kerületi Akadémia Park egyéb elemeit, a szintén II. kerületi, Hárshegy utcai kéthektáros telket, de az ügylettel Nobilis több értékes, V. kerületi ingatlanhoz is hozzájut: a déli Klotild palotához, a Párizsi udvarhoz, valamint a Szent István tér 15. szám alatti épülethez.


Kálózdi Tamás, a Signal elnök-vezérigazgatója. Takarékbanki kapcsolat.

A Signal és a takarékok
Közös termékfejlesztésre és az eddigieknél is hatékonyabb értékesítési együttműködésre törekszik a Signal Biztosító, a Takarékbank és mintegy száz takarékszövetkezet. Erről beszélt a felek közös szakmai konferenciáján Kálózdi Tamás, a Signal elnök-vezérigazgatója, Turi Dénes, az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség (OTSZ) alelnöke, Varga Antal, az OTSZ ügyvezető igazgatója, Kiss Menyhértné, a Takarékszövetkezetek Érdekvédelmi Szövetségének (TÉSZ) elnöke, valamint Csicsáky Péter, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója. A jövőben a biztosító kliensei és a takarékszövetkezetek ügyfelei kedvező feltételek mellett juthatnak hozzá egymás egyszerűbb, sztenderdizáltabb termékeihez, és a takarékszövetkezetekben is lehetőség nyílik bizonyos kárrendezésekre is. A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai szerint a Signal a múlt évet 13,057 milliárd forintos díjbevétellel zárta, 6 százalékkal többel, mint 2010-ben. Mivel a piac egésze 2,7 százalékkal kevesebb díjat szedett be, a Signal piaci szelete valamelyest nőtt, jelenleg 1,59 százalékos. A takarékszövetkezeti szektor pedig még mindig hatalmas lehetőség a vidéki ügyfelek elérésére, hiszen a közel négyezer hazai bankfiók 40 százalékát adja a teljes hálózat. A pénzügyi szféra összesített mérlegfőösszegéből ugyan a 136 szövetkezeti hitelintézet csak 5 százalékot ad, de nagyon sok olyan kisebb település van az országban, ahol az OTP mellett legfeljebb a helyi takarék kínál pénzügyi szolgáltatásokat, ráadásul a helyi vezetők személyesen ismerik ügyfeleiket, ennél jobb kockázatmenedzselési eszközt nehéz elképzelni.


Nespresso-eredmények
Tavaly a Nestlé Nespresso SA több mint 3,5 milliárd svájci frankos forgalmat és nagyjából 20 százalékos árbevétel-növekedést ért el. Ez évben a cég tovább bővíti kiskereskedelmi hálózatát, így már több mint háromszáz üzlete lesz világszerte.

Nespresso boutique. Minőségi.

A társaság Magyarországon több mint 20 százalékos árbevétel-növekedést produkált. „A Nespresso sikerének alapja a válságban is a minőség, mind a termékek, mind a kapcsolódó szolgáltatások terén. Ennek köszönhetően sikerült Magyarországon is olyan fogyasztói kört kialakítanunk, amely hosszú távon ragaszkodik a márkához” – mondta a Figyelőnek Flesch Gábor, a Nespresso magyarországi vezetője.