A fapados légitársaság állítása szerint azok, akik becsületesen jutottak hozzá a vásárlási kuponhoz, és csak ezeket használták fel repülőjegy-vásárlásra, azok mindenképpen érvényesíthetik a kedvezményt a foglalásukban.
bal_fn9_cikk_kapcs
Mint ahogy az FN.hu csütörtökön megírta, problémákat okozott a cég szülinapi buliján megszerzett kuponok beváltása. Több olvasónk jelezte, hogy a légitársaság utólag sztornírozta azokat az utakat, amelyeknek a foglalására a Wizz Air „lufivadászatán” megszerzett kuponokat váltották be. Lapunk értesülései szerint egyes utasoknak utólag érvénytelenítették a már kifizetett, megerősített foglalását, mondván nem létező kóddal történt a repülőjegy lefoglalása. Míg másoknak nem sikerült az akció keretében „levadászott” egyedi kóddal (amely a 10 ezer forint értékű vásárlási kuponon szerepelt) a repülőjegy-foglalás. A póruljárt utasok pedig már azt kezdték rebesgetni, hogy a fapados légitársaság egy az egyben letiltotta a kódelfogadást.
530 érvénytelenített kód„Sorozatos visszaéléseket tapasztaltunk a kiadott kuponokkal kapcsolatban” – mondta lapunknak Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója. „Létezik egy kódgeneráló rendszerünk, amit akkor használunk, ha valamilyen játék vagy rendezvény kapcsán bizonyos engedményre jogosító kuponokat adunk. A mostani akció kapcsán azt vettük észre, hogy olyan kódokat váltottak be, amelyeket nem adtunk ki a születésnapi lufikampányhoz. Ezért elkezdünk nyomozni, és így jöttünk rá, hogy nagy mértékű visszaélések történtek” – hangsúlyozta. Elmondása szerint két dolog történt: a kampányhoz ki nem adott kódokkal foglaltak jegyet, illetve a próbálkozások során kiadott kódokat is megtaláltak és visszaéltek velük. Ennek kapcsán a Wizz Air 530 kódot érvénytelenített, ami körülbelül 90 foglalást érintett.
„Egy utazáshoz általában több kódot használtak fel, és kizárólag olyan foglalásokat töröltünk, amelyek legalább egy ki nem adott kódot tartalmaztak, illetve amennyiben a foglalást készítő személynek több foglalása is volt, azokat is érvénytelenítettük” – közölte a cég kommunikációs igazgatója.
Bizonyítható visszaélésekA fapados légitársaságnál egyrészt visszakeresték a kampányban ki nem adott kódokkal foglalt repülőjegyeket, felvették a kapcsolatot az érintettekkel, és ezeket az utazásokat bizonyítható visszaélés miatt törölték. „Az érintettek tudomásul vették és összesen 3 reklamáció érkezett. Ebből csupán egy valódi tulajdonos volt és az ő foglalását visszaállítottuk. A hölgy az interneten vett igénybe segítséget a foglalásához egy magát utazásszervezőnek hirdető személytől, aki korábban más kódokkal visszaélt” – hangsúlyozta Kázmér Natasa.
Másrészt a Wizz Air kapcsolatba lépett azokkal, akik a náluk lévő érvényes kuponnal nem tudtak repülőjegyet foglalni, és ezt jelezték feléjük, mert a visszaélések során valaki már felhasználta a kódját. „Elnézésüket és türelmüket kértük, valamint tájékoztattuk őket arról, hogy mindenképpen biztosítjuk a foglalás lehetőségét” – állítja a kommunikációs igazgató.
Jogtalan törlések?Az FN.hu-nak arra a kérdésére, hogy miért fogadta el a Wizz Air rendszere a kiadatlan kódokat, Kázmér Natasa azt válaszolta, hogy a rendszer nem tud különbséget tenni kampányok közt, ezért ha egy kód létezik, akkor azt elfogadja. „Azt viszont egészen biztosan tudjuk, hogy ezekhez a kódokhoz jogtalanul (kódgenerálással), tehát csalással jutottak hozzá az érintettek, és ezt ők is pontosan tudják, tehát nem véletlen a mindössze 3 reklamáció" - tette hozzá.
Lapunk arra is rákérdezett a Wizz Airtől, hogy ha a rendszer elfogadta a kódot, és megtörtént a jegyfoglalás, sőt meg is lett erősítve a foglalás, akkor a légitársaság milyen alapon érvényteleníti utólag a foglalást. Kérdésünkre a cég kommunikációs igazgatója csak ezt válaszolta: „Ha valaki csalással jut valamihez hozzá, akkor az jogtalanul van az illetőnél és visszakövetelhető, illetve a mi esetünkben érvényteleníthető."
legyen ön is fn tudósító!
Önnek is problémái adódtak a WizzAir-kuponokkal? Ossza meg a többi olvasóval! Írja meg viszontagságait az FN Tudósítóba, vagy küldjön fotót a kuponjáról!