Újrarendeződik a köztéri reklámpiac
2009-02-11 15:18
Alig két hete jelentette be az Europlakát Kft. mellett az A-Plakát Kft.,valamint a Pannon Plakát Kft., hogy kilép a Magyar Közterületi Reklámszövetségből. A napokban a három médiacég mellett további négy, az EuroAWK, a Pont Reklám, a Mahir City Poster, valamint az ESMA-Hungaroplakát is csatlakozott a Magyar Reklámszövetséghez.
A Magyar Közterületi Reklámszövetséget (MKRSZ) jelenleg az Epamedia-csoport és néhány hozzá kapcsolódó vállalkozás alkotja. A három cég január végi kiválását Boda János, az Europlakát Kft. ügyvezetője, az MKRSZ korábbi ügyvezető elnöke korábban azzal indokolta, hogy a szövetségen belül túlsúlyba kerültek az Epamedia-csoport érdekérvényesítési törekvései.
Az osztrák érdekkörbe tartozó vállalat az óriásplakát- és a citylight-piacnak egyaránt mintegy felét birtokolja. A most lezajlott átrendeződés előzményeként 2007 novemberében hat óriásplakátcég lépett szövetségre az Epamedia piaci túlsúlya ellen. Akkor az Europlakát, az EuroAWK, a Pont Reklám, az ESMA-QIB, az Avenir és a Mahir City Poster a megrendelők jobb kiszolgálása és a hatékonyabb működés érdekében kötött stratégiai szövetséget.