Top200 a regionális stratégiák jegyében

Figyelő
2008-06-05 15:06
• A Top200 kiadvány és gála idén a magyar cégek régiós teljesítményét járja körül
• Idén először: Top200 konferencia, neves előadókkal
• A Figyelő és kiadója továbbra is elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás mellett
Budapest, 2008. június 5. – Új, bővebb tartalommal, de a megszokott magas színvonalon jelenik meg idén októberben a Figyelő Top200 kiadványa, amely két évtizedes története során – hasonlóan a magyar gazdasághoz – képes volt mindig megújulni, s új szempontokat vinni be az üzleti szféra építő jellegű vitáiba, iránytűt adva nekik az útkereséshez. 2008-ra a szerkesztőség és a kiadó elérkezettnek látta az időt arra, hogy az ország határain túlra is kiterjessze figyelmét, a regionális stratégiákat állította a kiadvány fókuszába. Ezzel összhangban a szakmai zsűri által odaítélt díjak köre kibővül egy, a regionális növekedést elismerő kitüntetéssel.

Az idei év új hagyományt is teremt a Top200 életében, hiszen a Gundel étteremmel közösen, immáron 9. alkalommal megszervezett Gála kiegészül egy konferenciával, amely szintén a regionalitásra koncentrál. A külföldön befektetett magyar működőtőke idén meghaladja a 12 milliárd eurót, amely összeg jól mutatja, hogy a régiós szerepvállalás mára szinte minden hazai nagyvállalat működésében fontos szerepet kap. A Top200 kiadványt megelőzően a Figyelő sorozatot készít, amely több szempontból járja körül a regionalitás kérdéseit.

A Top200 Gála szervezése során, valamint a Top200 kiadvány elkészítésénél a Sanoma Budapest folytatja a tavaly megkezdett kampányát a társadalmi szerepvállalás (CSR) magyarországi elterjesztése érdekében. A szervezők idén olyan cégeket kérnek fel a díjátadó gála szponzorainak, amelyek fejlett CSR-stratégiával rendelkeznek, és a környező országok piaca is fontos számukra. A felelősség és tudatosság fontosságát kiemelve idén megújul a CSR díj. A kategóriában a cégek pályázhatnak egy külön kérdőívvel, melyet a szakmai zsűri bírál el. 2008-ban nem a CSR az egyetlen terület, ahol a Top200 cég pályázhat, ilyen lesz a K+F aktivitási díj is. A két kategória kérdőíveit a Sanoma Budapest 200 hazai vállalatnak küldi el.
„A Figyelő életében mindig az év egyik csúcspontját jelenti a Top200 összeállítása. A gazdasági élet szereplői várják ezt kiadványt, hiszen hosszú évek óta ez az egyik legfontosabb zsinórmérték számukra” – mondta Martin József Péter. A Figyelő főszerkesztője szerint azonban a ranglista nem csupán megbízható és teljes körű adatbázis a legnagyobb magyar cégekről. „A Figyelő és a Top200 sikere abban rejlik, hogy a száraz tényeken túl megkeresi a választ a gazdaságot és a társadalmat érintő kulcskérdésekre. Néhány éve a nők szerepét a gazdasági életben, tavaly a társadalmi felelősségvállalást idén pedig a regionális expanzió szükségességét tűztük zászlónkra.”