A hét legfontosabb hazai és külföldi céghírei

2012-08-01 15:32
A hét legfontosabb hazai és külföldi céghírei
Növekszik az EasyJet
Tíz százalékot meghaladó mértékben növelte árbevételét az EasyJet diszkont-légitársaság az idei második negyedévben. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel is emelkedett, ez a mutató közel 5 százalékkal javult egy év alatt. Az utaslétszám lényegében az árbevétellel együtt mozgott, 11 százalékot megközelítő növekedéssel elérte a 16 milliót. A pénzügyi teljesítmény és az üzemanyagárak eséséből együttesen arra következtet a társaság vezetése, hogy az adózás előtti eredmény 2012. szeptember 30-ig, az üzleti év zárásáig előreláthatólag 280–300 millió angol font között alakulhat.


Ferrari a belvárosban
Új szalont nyitott Budapest központjában a Ferrari. Az olasz sportautók hazai márkaképviseletét 10 éve ellátó Warm-Up Kft. eddig a város egyik külső kerületében tartotta fenn bemutatótermét, amely ezentúl csak a szerviztevékenységet végzi majd. Az új Ferrari-szalon enteriőrjét a római székhelyű Fortebis Group tervezőiroda készítette, bizonyos részleteit a budapesti Finta Stúdióval karöltve. A Forma–1-es magyar futam idejére időzített megnyitón az olasz és magyar diplomáciai elit mellett részt vett többek között Felipe Massa autóversenyző is.


Lengyel postai cég a magyar piacon
A lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, és partnereket keres fejlesztéseinek megvalósításához. Lengyelország legnagyobb magánkézben lévő postai szolgáltatója jelenleg 600 csomagküldő terminálból álló hálózatot működtet Lengyelországban, Oroszországban és Ukrajnában. A cég az amerikai PineBridge Investments magántőkealap finanszírozásával összesen 300 millió eurós európai terjeszkedésbe fogott, három éven belül 16 ezer terminálból álló hálózatot tervez kiépíteni. A gazdasági nehézségek ellenére a futár-, gyorspostai és csomagküldő szolgáltatások iránti kereslet folyamatosan nő Magyarországon, a piac összértéke 4,9, forgalma 5,5 százalékkal bővült 2011-ben.  A krakkói székhelyű Integer.pl csoport tíz innovatív, gyorsan növekvő cégből áll, amelyek postai, csomagküldő és disztribúciós tevékenységet végeznek, valamint jelen vannak az elektronikus kereskedelem és a pénzügyi szolgáltatások piacán is.


Sárga csekk: jelképes engedmény a Magyar Telekomtól
Inkább csak gesztusértékűnek tekinthető, hogy a Magyar Telekom a nyugdíjasok egy részénél eltekint attól a gyakorlatától, hogy a sárga csekkes befizetések esetén 142 forint különdíjat számoljon fel. A média- és hírközlési biztos kezdeményezésére kötött megegyezés szerint a piacvezető távközlési szolgáltató a 62. életévüket betöltött nyugdíjas előfizetőknek adja a kedvezményt, ha más szolgáltatást nem vesznek igénybe, csak vezetékes telefonálást. Bár a sajtótájékoztatón kiderült, hogy a cég ismeri a potenciális kedvezményezettek körét, az érintettek számát nem árulta el, csak annyit jelzett, hogy az 100 ezer fölött van. A társaságnak egyébként tavaly év végén összesen 1,8 millió vezetékestelefon-előfizetője volt. A kedvezmény ráadásul nem is jár automatikusan, igénybevételének további feltétele, hogy a nyugdíjasok személyesen jelenjenek meg a vállalat egyik üzletében, igazolják jogosultságukat, és egy külön erre a célra szolgáló nyomtatványt töltsenek ki. A lépés válasz arra, hogy a 142 forintos különdíj májusi bevezetése meglepően nagy felháborodást váltott ki. A vezető távközlési szolgáltatók a számukra olcsóbb elektronikus fizetés felé szeretnék terelni az ügyfeleiket, néhányuk már korábban is élt a különdíj bevezetésével. Az ügyben a fogyasztóvédők pert indítottak, amely még nem zárult le.