Kevesebb új autót adtak el tavaly

Figyelő
2006-01-18 16:54
A kereskedők tavaly 199 068 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, 4,3 százalékkal kevesebbet, mint 2004-ben - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki értékesítette tavaly, összesen 39 120 járművet, ami 15,6 százalékos növekedés 2004-hez képest. A Suzuki piaci részesedése a tavalyi értékesítési adatok alapján 19,7 százalék, míg 2004-ben 16,3 százalék volt.

Az Opel és a Skoda is dobogós
A második legnagyobb forgalmazó az Opel volt, 24 092 járművet adott el, ami 0,2 százalékos csökkenés 2004-hez viszonyítva. Az Opel piaci részesedése tavaly 12,1 százalék volt, egy évvel korábban 11,6 százalékot tett ki.

A harmadik helyen a Skoda végzett tavaly 17 928 eladott személygépkocsival és terepjáróval, ez 4,9 százalékos növekedés 2004-hez viszonyítva, a piaci részesedése 9 százalékra nőtt a 2004-es 8,2 százalékról. A negyedik legtöbb új gépjárművet a Ford értékesítette, tavaly összesen 17 451 járművet adtak el, ez 23,8 százalékos növekedés 2004-hez viszonyítva. A Ford piaci részesedése így a 2004-es 6,8 százalékról 8,8 százalékra emelkedett.

Egyre népszerűbb a Dacia

Megháromszorozta tavaly eladott járműveinek számát a Dacia, amelyből 2005-ben 2874-et adtak el, ezzel a piaci részesedése a 2004-es 0,5 százalékról tavaly 1,4 százalékra nőtt. Tavaly 15 315 új Volkswagen személygépkocsit és terepjárót adtak el, ami 2,2 százalékos visszaesés 2004-hez képest. A VW piaci részesedése 2005-ben 7,7 százalék volt, míg egy évvel korábban 7,5 százalékot tett ki.

Az új eladott Renault és a Peugeot járművek száma 38,1, illetve 30,8 százalékkal esett vissza tavaly. Renault-ból 12 014, Peugeot-ból pedig 9 474 darabot adtak el. Míg a Renault piaci részesedése tavaly 6 százalékra esett az egy évvel korábbi 9,3 százalékról, addig a Peugeot a 2004-es 6,6 százalékos szintről 4,8 százalékra esett vissza.

Jelentéktelen visszaesés a motorpiacon

Tavaly összesen 10 102 új motorkerékpárt adtak el, míg egy évvel korábban 10 386 darabot értékesítettek. Itt is Suzukiból adták el a legtöbb új járművet, összesen 3555 darabot, ami viszont 17,2 százalékos visszaesés a 2004-es adatokhoz képest. A Suzuki részesedése így a motorkerékpárok piacán a 2004-es 41,3 százalékról 35,2 százalékra esett. A motorok között a második helyen a Honda áll 2963 új jármű értékesítésével, ez 9,8 százalékos növekedés 2004-hez viszonyítva. A legjelentősebb növekedést tavaly az eladott motorkerékpárok között a Piaggio érte el: 22,7 százalékkal több új járművet értékesített, mint egy évvel korábban, összesen 1139-et.