Óriási szórakoztatópark épül Varsóban
A napokban hivatalosan megkezdték Varsóban Lengyelország eddigi legnagyobb szórakoztatóparkjának építését. Az Adventure World Warsaw beruházási költségeit 650 millió euróra becsülik. A projektet nemzetközi bankok konzorciuma finanszírozza - közölte Peter Jan Mulder, a Las Palm beruházó cég vezérigazgatója. Az Adventure World Warsaw vidámpark, akvapark és vigalmi negyed elegye lesz éttermekkel, hotelekkel és szórakozóhelyekkel. Hasonló beruházást fontolgat Varsó mellett a Cinema City International is.
Ismét világelső a Toyota
Egy évvel a Japánban történt cunamikatasztrófa után ismét a Toyota a világ vezető autógyára a General Motors és a Volkswagen előtt. Az első fél évben a japánoknak 4,97 millió kocsit sikerült eladniuk, míg a GM csak 4,67 millió darabot tudott értékesíteni. A harmadik VW 4,45 millió autót adott el. A hatalmas földrengés és az azt követő cunami 2011 májusában a Toyota japán termelését is részben megbénította. A VW célul tűzte ki, hogy 2018-ig lekörözi mindkét riválisát.
Milliárdos román megbízás
A kínai állami Huadian Engineering cég nyerte el a megbízást egy új 500 MW-os szénerőműblokk építésére a Délnyugat-Romániában lévő Rovinari városában. A bukaresti gazdasági minisztérium közlése szerint a beruházás értéke egymilliárd dollár, az új blokk 500 embernek ad majd munkát. Húsz éve ez az első új szénerőmű-beruházás Romániában. A Huadian Engineering az öt vezető kínai energetikai cég egyike, amely erőműveket épít és üzemeltet.
Építési stop a World Trade Centerben
Nem talál bérlőket a 2001. szeptemberi merényletek helyszínére épülő World Trade Center hármas számú tornyára a Silverstein Properties építőipari vállalkozás, ezért a nyolcvanemeletesre tervezett épület nyolcadik emeleténél abbahagyták a munkát. Larry Silverstein, a cég 81 éves tulajdonosa 2010 közepén kezdte meg a 230 ezer négyzetméteres hasznos területet magában foglaló torony építését abban a reményben, hogy elég bérlőt talál. A pénzügyi szektor, az ingatlanosok fő ügyfele ugyanis szenved a gyenge konjunktúra miatt, és gyászos üzleti számokat produkál.A nagybankok nem bérelnek, hanem elbocsátanak, és zsugorodnak. Két másik torony szinte teljesen elkészült, de ezekben is 230 ezer négyzetméternyi felület még bérlőre vár. A 4-es számú tornyot jövőre, az együttes legnagyobb felhőkarcolóját, a 104 emeletes, 541,3 méter magas One World Trade Centert pedig 2014-ben adják át. Az eredetileg tervezett négy toronyból a kettes számú építése még meg sem kezdődött.●
Árverezik a Kodak szabadalmait
Augusztus 6-án árverezik el a nagy múltú Kodak fotócég több mint ezer szabadalmát. Éles küzdelemre lehet számítani a rivális Apple és Google cég között. Az Apple a The Wall Street Journal értesülései szerint a Microsofttal szövetkezik, míg a Samsung a HTC-vel és az LG Electronicssal indul a Kodak által 2,6 milliárd dollár értékűre tartott csomagra. Így a mobilkészítők elkeseredett harca a Kodak-patentekre is kiterjed. A mobiltelefonok fontos funkciója immár a digitális fényképek készítése. Az Apple perben áll a Google-lal, a Microsoft pedig a Google érdekkörébe tartozó Motorolával. A Kodak nem bírta a versenyt a digitális fotózásban, januárban fizetésképtelenséget jelentett, és az aukción befolyó pénzből akar új életet kezdeni.●
Lengyel kórházakba fektet a szlovák Penta
A szlovákiai központú Penta Investments befektető cég 100 millió eurót tervez beruházni lengyelországi kórházakba állami-privát partnerségi konstrukció keretében. Az országos egészségbiztosítási alap által felügyelt intézményekről van szó. Lengyelország a legutóbbi Európai egészségügyi fogyasztói index (EHCI) rangsora alapján 34 ország közül a 27. helyen áll: jelentős a sorban állás, nehéz innovatív terápiákhoz jutni. Eddig a Penta csoport
400 millió eurót ruházott be az egészségügybe régiónkban - kórházakba, patikákba, rendelőintézetekbe, mentőszolgálatokba -, ez a szektor alkotja portfóliójának több mint 30 százalékát. A szegmens 10 ezer embert foglalkoztat, és mintegy egymillió beteget lát el. Az 1994-ben alapított Penta Magyarországon is számos patikát üzemeltet leánycégén, a FarmFaro Kft.-n keresztül, piaci részesedése nálunk nem haladja meg az 5 százalékot.●
Internetlobbi az USA-ban
A szabad internetezésért lobbiznak majd a világ vezető internetes cégei, amelyek szövetségbe tömörültek. A washingtoni központú lobbicsoportban, amely szeptemberben kezdi meg tevékenységét, többek között a Google, a Facebook, az eBay és az Amazon is részt vesz. Vezetője, Michael Beckemann szerint a cél meggyőzni az amerikai honatyákat arról, hogy az internet előmozdítja a munkaalkalmak teremtését, a gazdasági növekedést és a szabadságot.●
Csúcson pörög a német állami vasút
A Deutsche Bahn (DB) német állami vasút az első fél évben annyi utast szállított, mint még soha története során: több mint egymilliárdot. A bevételek 3,3 százalékkal, 19,5 milliárd euróra emelkedtek, ez szintén történelmi csúcs. A profit látványosan, 22,5 százalékkal, 794 millió euróra ugrott a tavalyi év hasonló időszakához képest. Richard Lutz elnök-vezérigazgató az egész évre is rekorderedményeket jósol. A DB tavasszal elfogadott stratégiai programja 2020-ra az éves forgalom 70 milliárd euróra történő növekedését irányozza elő.
Nyugdíjas-foglalkoztató leánycéget alapít az Otto
A hamburgi székhelyű Otto kereskedelmi és szolgáltató konszern nyugdíjasai visszahívásával próbálja orvosolni a nyomasztó szakemberhiányt. A cég meghatározott időre szóló munkaszerződéseket kínál nyugállományba vonult alkalmazottainak. Alkalmazásukra külön leánycéget hívott életre. A nyugdíjasok korábbi munkájuknak megfelelő állást kapnak. Részben operatív feladatokat végeznek különféle projekteknél, részben tanácsadóként tevékenykednek.●
Azonnal lépjen vissza a FIAT-vezér - követeli a VW
Sergio Marchionne FIAT-vezér azonnali visszalépését követeli a Volkswagen az Acea európai autóipari szövetség éléről. A bejelentés előzménye, hogy Marchionne „vérfürdő" előidézésével vádolta meg a Volkswagent a The New York Timesnak adott nyilatkozatában, mondván, hatalmas árengedményeivel szétzilálja az európai autópiacot. A Volkswagen szerint ilyen nyilatkozatokat nem tehet egy olyan személy, aki az európai autógyárakat képviseli.