Új turisztikai trendet követel az ezredforduló nemzedéke (2. rész)
2012-08-08 12:14
Bates elmondása szerint az utazási cégek és a vállalatok utazási menedzserei is alkalmazkodnak ahhoz, hogyan és miként időzítve ajánlják szolgáltatásaikat - beleértve a szokásos üzleti órákon túlnyúló rendelkezésre állást is -, és miként igazodjanak a fiatalabb utazók elvárásaihoz. Vagyis ahhoz, hogy az érintettek használhassák okostelefonjaikat vagy laptopjaikat, csatlakozhassanak a Facebookhoz vagy SMS-t küldhessenek, és azonnal megtalálhassák azt, amit keresnek.
"Hozzászoktak ahhoz, hogy minden villámgyorsan történik - világította meg a helyzetet. - Online vagy, megtalálod, ami érdekel, és már mehet is! Az információ gyakorlatilag azonnal elérhetővé és hozzáférhetővé válik." Chris Klauda, a minőségi szolgáltatásokra szakosodott Shifflet alelnöke szerint a fiatalabb utazók mindazonáltal kérlelhetetlenül kemények is tudnak lenni. Villámgyorsan megküldik tapasztalataikról a visszajelzéseket - jót és rosszat egyaránt -, zömében a közösségi oldalakon.
Kritikusak - és hallgatnak rájuk
"Magabiztos ítélőképességüket annak köszönhetik, hogy már igen fiatal korukban nagyon sokat utaztak - vélekedett. - Amikor átnézzük a hozzánk érkező értékeléseiket, jól látszik: jóval kritikusabbak az átlagnál, mert rengeteg szállodában megfordultak, és olyan tapasztalati szintre tettek szert, ahonnan biztonsággal meg tudják ítélni, hogy mi a jó, és mi nem az. "Erre válaszolva a szállodák is igyekeznek az ő elképzeléseikhez igazítani szolgáltatásaikat és felszereltségüket. Klauda szerint átalakítják például a fogadóhelyiségek környezetét, hogy azok mind az üzleti, mind pedig a társasági jellegű összejövetelek számára megfelelőnek bizonyuljanak, és műszaki korszerűsítéseket is végrehajtanak, hogy így menjenek elébe a megváltozó igényeknek. "A szállodák egyszerűvé teszik a WiFi-használatot az épület minden helyiségében - tette hozzá Joseph A. McInerney, egy amerikai szállodaszövetség, a Hotel & Lodging Association elnök-vezérigazgatója. - Felismerték ugyanis, hogy ez a generáció nem fog olyan helyeken megszállni, ahol nincs vezeték nélküli kapcsolat a világhálóhoz. "Mindazonáltal a digitális kütyük iránti rajongás nem jelenti azt, hogy ezek az üzleti úton lévő fiatalok ne vágynának közvetlen emberi kapcsolatokra. "A közösségi oldalakat arra használják, hogy útra kelve magán jellegű baráti találkozókat is szervezzenek, egyfajta jutalomnak tekintve az üzleti utakat" - tárta fel Bates.
MTI