A világ második legnagyobb cementgyártójának forgalma csökkent Európában - különösképpen az adósságválság sújtotta dél-európai országokban - miközben Ázsiában, Latin-Amerikában és Oroszországban erőteljes volt a kereslet. A költségek csökkentésével és áremeléssel igyekszik javítani jövedelmezőségét a Magyarországon is érdekelt svájci Holcim, hogy ellensúlyozza az európai adósságválság negatív hatását.
A
Holcim közlése szerint a második negyedévben 2 százalékkal 5,6 milliárd svájci frankra nőtt az értékesítési árbevétel, a költségek csökkentésének, illetve az áremeléseknek tulajdoníthatóan az adózott eredmény 9,6 százalékkal 506 millió frankra emelkedett. Vállalatvezetés arra vonatkozóan nem adott információt, hogy milyen mértékben tervezik emelni termékeik árát, csupán annyit közöltek, hogy az infláció mértékével biztosan. Az árak alakulása szempontjából Európa továbbra is nagy kérdőjel a vállalatcsoport számára, miután a gyenge kereslet mellett nehéz árat emelni. A társaság pénzügyi igazgatója szerint a dél-európai országokban, de különösen a korábban virágzó Spanyolországban még nem érték el a mélypontot, így ott a spórolás az egyetlen lehetséges mód a jövedelmezőség javítására.