Cáfolat: a BKK támogatja a hazai gyártású buszokat

2012-08-28 16:56
A Budapesti Közlekedési Központ cáfolja azokat a lapértesüléseket, amelyek szerint úgy írtak ki busztendert, hogy azon magyar gyártó ne feleljen meg. Szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményük szerint nem írtak elő olyan gyártási referenciát, amely a magyar gyártók indulását megakadályozta volna.
A közlemény szerint a Napi Gazdaságban Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke valótlan állításokat tett a Budapesti Közlekedési Központ busztenderével kapcsolatban.

A helyreigazítás szerint a kiírás az európai sztenderdeknek megfelelő városi alacsonypadlós buszra szólt, semmilyen olyan speciális feltételt nem tartalmazott, mely miatt magyar gyártó ne felelhetett volna meg.


A BKK a tender eredményét befolyásolni nem tudja, és mivel sajnálatosan nem érkezett magyar gyártású autóbuszra ajánlat, így nem is tudtak magyar autóbusz mellett dönteni. Fontosnak tartják, hogy a beérkezett ajánlat Európa egyik legmegbízhatóbb és legnagyobb darabszámban gyártott autóbuszára, a Mercedes Citarora vonatkozik, így az utasok kiszolgálása magas színvonalon történhet.

A Napi Gazdaságban az üzemeltető társaságok elmondták: a magyar buszok indulását nem a BKK, hanem a finanszírozó bankok garanciaigényei nehezítették. Az egyik induló buszüzemeltető társaság, a VT-Transman vezetője a lapnak azt mondta, nem a BKK műszaki elvárásai, hanem a referencia nélküli termékek kockázata és a bankok emiatt támasztott garanciaigénye miatt nem indultak az üzemeltetők magyar járművekkel.

Az MBSZ elnökének azon állítása is teljesen légből kapott, miszerint háromszoros árkülönbség lenne a magyar buszok és a Mercedes Citarok között, de mivel a magyar buszgyártók nem adtak egyáltalán ajánlatot, erről csak szubjektív vitát lehetne folytatni - hangsúlyozza a BKK közleménye.