A hét legfontosabb karrierhírei
2012-09-06 06:25
A hét legfontosabb karrierhírei
Hangulatjavító – Bogdánffy Péter
A nyugdíjba vonuló Gecser Ottót váltja Bogdánffy Péter (36) a Brokernet Investment Holding Zrt. vezérigazgatói székében. A jogász végzettségű szakember 2011-ben csatlakozott a cégcsoporthoz vezérigazgató-helyettesként.
– Mik a tervei a poszton?
– Azt szeretném, hogy engem a vállalatcsoport profitabilitása és az alkalmazottak elégedettsége szerint mérjenek. Célom, hogy ez legyen az egyik legjobb munkahely Magyarországon.
– Ezt hogy tervezi elérni?
– Szeretnék több időt tölteni az emberekkel, bringatúrára vinni őket, zsíros kenyeret enni a Dunán. Érezzék úgy, hogy a vállalatvezetés odafigyel rájuk, elismeri a munkájukat. Az értékesítők mellett az operatív feladatokat ellátó munkatársak sikereit is szeretném megünnepelni a jövőben.
– 2011-ben jelentősen visszaesett a társaság árbevétele, az életbiztosítások adókedvezménye elszállt, a lakossági devizahitelezés mélyponton. Milyen termékekkel próbálja meg fellendíteni a forgalmat?
– Amit a külvilág visszaesésnek nevez a Brokernet kapcsán, annak az összes konkurensünk nagyon örülne. A Brokernet mindig nagyon innovatív volt, és kitalált valami megoldást, ami visszafordította a piacot. A CIG-gel közösen alkottunk egy teljesen innovatív terméket, elkezdtünk aranyat, lakás-takarékpénztári termékeket értékesíteni, a Gránit Bank néhány terméke pedig már rajtunk keresztül is elérhető. Többnyire a befektetéshez kötött életbiztosítással azonosítanak minket, holott a cégcsoport szolgáltatási területe ennél sokkal szélesebb körű.
– Ön korábban ügyvédi irodában dolgozott. Nagy váltás most egy ekkora cég élén állni?
– Három évig voltam a Siemens igazgatósági tagja, és másfél éve a Brokernetnél vagyok vezető. Nagy hasznát veszem az ügyvédi tapasztalatnak, de tudatosan szerettem volna továbblépni és többet látni az üzleti tevékenységből is.
Előző munkahelyek: Nörr Stiefenhofer Lutz Ügyvédi Iroda, Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda, Siemens
A vevőkre fókuszál – Malika Mansouri
Malika Mansouri (44) lett augusztustól a Metro Kereskedelmi Kft. vevőmenedzsmenti osztályvezetője. A szakember, aki az University Paris IX Dauphine-en szerezte MBA-diplomáját, 2004-ben kezdte pályafutását az olaszországi Metrónál. Utoljára regionális marketing- és vevőmenedzsmenti vezető volt. A Metro magyarországi leányvállalatánál a vevőmenedzsmenti feladatok operatív vezetéséért felel, a pozícióban Dávid Gábort váltotta. „Célom, hogy folyamatosan erősítsük vevőfókuszunkat a vállalat összes területén” – beszélt a terveiről a Figyelőnek Malika Mansouri.
A régióban folytatja – Horváth B. Soma
Szeptembertől Horváth B. Soma (40), a Sanoma Media Budapest Zrt. emberierőforrás- és üzleti szolgáltatási igazgatója lesz a cégcsoport médiadivíziójának kelet-közép-európai HR-igazgatója. A közgazdász végzettségű menedzser 1999 óta van a kiadónál. „Minden ország HR-vezetőjének én biztosítom a szakmai felügyeletét, az információáramlást az anyacég és a helyi divíziók között, és azok vezetőinek én leszek az általános HR-ese” – foglalja össze új feladatait a Figyelőnek. Földrajzilag Ukrajna, Románia, Bulgária, Csehország, Szerbia, Szlovénia és Horvátország tartozik hozzá. Emellett a magyar leány HR-vezetője is ő marad, továbbra is Budapesten fog élni, csak többet utazik. Elődje, Gerard van der Molen a jövőben egy belső képzési akadémiát épít fel a cégnél.
CIG – új igazgatósági tagok
A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. igazgatóságába a leköszönő Mikó Gyula és Kelemen Zsolt helyett három új tagot választottak: Kádár Gabriella értékesítési vezérigazgató-helyettest, Barta Miklós kontrolling- és pénzügyi igazgatót, valamint Birkás Balázs operációs vezérigazgató-helyettest. „Szeretnénk, ha a folyamatos fejlesztések révén saját értékesítési csatornáink és a hálózat teljesítménye megközelítené a jelenleg némileg túlsúlyban lévő Brokernetét. A befektetéshez kötött életbiztosítások mellett célunk a hagyományos biztosítások arányának növelése a portfólióban” – mondta el a Figyelőnek Kádár Gabriella (46). A jogász végzettségű vezető 2009 óta dolgozik a társaságnál, február óta felelős az életbiztosító valamennyi értékesítési csatornájáért, valamint a marketingterületért, július óta a vállalati kommunikáció is hozzá tartozik.