Új piacokon is erősít a bútorgyártó Kanizsa Trend Kft.

2012-09-17 13:29
A kárpitosbútor-gyártó Kanizsa Trend Kft. Ausztriában és Svájcban is megerősítette piaci pozícióját, a cég magyarországi bevétele nőtt, és jelentős új piacot talált Olaszországban - közölte a Nagykanizsán tartott hétfői sajtótájékoztatón a cég ügyvezetője.
Miklós Zsolt beszámolt arról, hogy szeptember elején egyedüli bútorgyártóként Magyar Termék Nagydíjat nyert el a cég Pantone nevű ülőgarnitúrája. Három év után így újabb termékük kapta meg a legrangosabb hazai minőségi elismerést jelentő díjat a Kanizsa Trend Kft.. A dél-afrikai Steinhoff-konszernhez tartozó, Magyarországon piacvezető bútorgyártó a nagydíjas ülőgarnitúra mellett további csaknem 30 új fejlesztésű terméket mutat be gyárában ezen a héten a hazai és környező országokból érdeklődő kereskedőknek.

Az ügyvezető hangsúlyozta: a folyamatos minőségjavítás mellett jelentős hangsúlyt helyeznek a fejlesztésre, amelyre évente negyedmilliárd forintot meghaladó összeget fordítanak, és csak a termékfejlesztéssel több mint 20 fős csoport foglalkozik.Hozzátette, hogy a főként bőrbevonatú, kisebb mértékben szövetes ülőgarnitúráikkal, továbbá kárpitozott étkezőgarnitúráikkal jelen lesznek a jövő héten nyíló németországi MOW bútorvásáron, a következő hónapokban több regionális kiállításon, januárban pedig a kölni nemzetközi bútorvásáron, ezúttal is valószínűleg egyetlen magyar kiállítóként.

Az ügyvezető az MTI kérdésére kifejtette: a Kanizsa Trend bevételének mintegy harmadát adó magyar piacon - a dél-afrikai elszámoláshoz igazodó -, június végén lezárt üzleti évben 5 százalékos bevételnövekedést értek el. Konkrét összegekről a végleges adatok hiánya miatt nem kívánt beszélni, de elmondta, hogy a külföldi piacokon tartani tudták eddigi jelenlétüket, miközben egyes országok között átrendeződött a hangsúly. Az eddig leginkább a német piacon erős nagykanizsai gyártónak idén már Ausztria és Svájc számít a legnagyobb külpiacának, miközben Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban és Szlovéniában is jelentős az értékesítés. Új piacként most jelentek meg ülőgarnitúráikkal Olaszországban, ahová már az első szállítmánnyal 40 kamionnyi árut juttattak el, reményeik szerint a következő üzleti évben a cég bevételének tizede már onnan származik majd - fogalmazott Miklós Zsolt.
MTI