Válságban is pörög a divatpiac - jól megy a Zarának
2012-09-19 17:24
Jelentősen nőtt a spanyol Inditex csoport nyeresége az első fél évben, elsősorban annak köszönhetően, hogy növelte jelenlétét a feltörekvő országok piacain.
A világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi vállalata, amely olyan márkákat tudhat magáénak, mint a Zara, a Bershka, vagy a Massimo Dutti, 944 millió euró adózott eredményt könyvelhetett el az idén január-június közötti időszakban, 32 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Az értékesítési árbevétel 17 százalékkal 7 milliárd euróra emelkedett.A növekedést elsősorban az ázsiai és latin-amerikai piacon elért eredményeknek tulajdonítja a spanyol cég, a válság sújtotta hazai piacon viszont 22 százalékra mérsékelte piaci részesedését az egy évvel korábbi 26 százalékról. Az Inditex 166 új üzletet nyitott az első fél évben, ezzel világszerte több mint 5600 áruházat üzemeltet valamennyi márkát együttvéve, és az idén szeretné elérni a hatezres számot. Az Inditex márkáival elsősorban annak köszönheti sikereit, hogy gyorsan tud alkalmazkodni a fogyasztói igények változásaihoz, rugalmas a munka- és nyersanyagköltségek alakításában.
MTI