Kínai-magyar konferencia a kereskedelmi kapcsolatok elősegítésére

2012-10-01 15:24
A magyar-kínai gazdasági kapcsolatok bővítésének elősegítése érdekében kezdődött kétnapos konferencia hétfőn a Századvég Gazdaságkutató Zrt. és az Institute of Economics of the Chinese Academy of Social Sciences (IE CASS) szervezésében Budapesten a "Kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok napjainkban" címmel.
Stumpf István, a Századvég alapítója, az Alkotmánybíróság tagja, a rendezvény egyik védnöke elmondta: a konferencia révén olyan tudományos alapok alakulhatnak ki, amelyekre a gazdasági kapcsolatok épülhetnek. Heim Péter, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. elnöke a konferencián a magyar makrogazdasági környezetről tartott előadásában elmondta: komoly esély van arra, hogy 2013-ban 1 százalékkal növekedjen a GDP, a többi között a külkereskedelem kedvező alakulása, az állami beruházások és az uniós források felhasználásának gyorsulása révén. Hozzátette, a költségvetésnek jövőre nem lesz negatív hatása a gazdasági növekedésre.

Heim Péter szerint a munkaerőpiacon az elmúlt húsz év legígéretesebb strukturális beavatkozását hajtotta végre a kormány, amelynek eredményeként növekszik a foglalkoztatottság.A Századvég elnöke előadásában szólt arról is, hogy a jövő évi infláció 4,3-4,5 százalék között lehet. Előrejelzése szerint a munkanélküliség magas szinten alakul amiatt, hogy az idei recesszió jövőre is érezteti hatását a munkaerőpiacon.Pej Csang-hong (Pej Chang-hong), az IE CASS elnöke előadásában hangsúlyozta: Kína gazdasága a második legnagyobb a világban, tavaly 9,2 százalékkal bővült.

Az IE CASS elnöke kijelentette: az idei célértékeket teljesíteni fogja országuk, a gazdaság 7,5 százalékos növekedésével számolnak, s a tervek szerint a behozatal és a kivitel is 10-10 százalékkal nő.A gazdasági nehézségek orvoslására különböző intézkedéseket hozott a kínai kormány a magánberuházásokra, az energiahatékonyságra, az életminőség javítására - tette hozzá.Kerekes György, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. üzletágvezetője az MTI-nek elmondta: a kínai piacon megjelenni kívánó fogyasztási cikkekkel foglalkozó magyar vállalkozásoknak le kell számolniuk azzal a mítosszal, hogy lehetetlen Kínában piacra lépniük. A kínai piacra készülő magyar vállalkozásoknak világos, több évre szóló stratégiával kell rendelkezniük és megfelelő kínai partnerrel kell együttműködniük. A logisztikát átgondoltan kell megszervezni, mert ez a költségek jelentős hányadát teszi ki - mondta Kerekes György.
MTI