A DHL forgalma a válság alatt is nő

2012-10-03 11:34
A Deutsche Post tulajdonában lévő DHL Global Forwarding légi és tengeri szállítmányozó cég árbevétele a válság ellenére is nőtt tavaly, és magyarországi forgalma is csak minimálisan esett vissza.
A légi szállítmányozásban világelső, a tengeriben második helyen álló társaság árbevétele a 2010-es 10,7 milliárd euróról 11 milliárdra nőtt 2011-ben - mondta szerdai sajtótájékoztatóján Pál Attila, a magyar leányvállalt, a DHL Globál Szállítmányozási Kft. értékesítési és marketing igazgatója. Bruttó profitja pedig a múlt évben 7,4 százalékkal, 2,4 millió euróra emelkedett. A forgalom felét a kis- és közepes vállaltok adták - tette hozzá az igazgató.

A bevétel fele származott a légi, míg egyharmada a tengeri szállításból. A légi szállítás mennyisége 4,3 millió tonna volt, a tengeren pedig 2,7 millió, 20 lábas konténert (TEU) továbbítottak 2011-ben. A magyarországi forgalom tavaly 13 ezer tonna légi importból és 7,7 ezer tonna légi exportból állt. Tengeren 5 ezer TEU volt az export, és 11 ezer TEU az import. Az export főleg autóipari és elektronikai eszköz, és a fő irány Ázsia, valamint a Közel-Kelet - vázolta az igazgató.

A céginformáció adatai szerint a magyar leányvállalat tavalyi árbevétele 28,1 milliárd forintot tett ki. Az adózás előtti eredmény 827 millió, míg az adózott 7,3 millió forint volt. A DHL rendelkezik még futárszolgálati, raktár-logisztikai és közúti üzletággal is, a légi és tengeri szállítmányozási üzletág mellett.
MTI