Bérzuhanás - Feszült a helyzet Malév GH-nál
2012-10-05 14:37
A szakszervezet szerint pattanásig feszült a helyzet a ferihegyi földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling Zrt.-nél a tervezett bércsökkentés miatt. Limburger Lóránt, a cég vezérigazgatója szerint a társaság a túlélésért küzd, így elkerülhetetlen az összes alkalmazott bérének csökkentése, és a helyzetet a munkavállalók többsége megérti.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) pénteken az MTI-nek eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: az állami tulajdonú Malév GH dolgozói nem tudnak elviselni egy újabb 30-40 ezer forintos fizetéscsökkentést.
A vezetőségnek önmagán kellene kezdenie a takarékoskodást - tették hozzá.A szakszervezet szerint a vezérigazgató tulajdonosi elvárásokra hivatkozva szeretne 390 millió forintos megtakarítást elérni a jövő év végéig. A költségcsökkentés oroszlánrészét a dolgozói juttatások megkurtításával tervezi a vezetőség.
Tizenöt százalékos fizetéscsökkentés és a cafetéria teljes elvonása szerepel a tervek között, amely ellen a szakszervezet tiltakozik. Megjegyzik, hogy a 10-15-éves szakmai tapasztalattal rendelkező dolgozók nettó fizetése cafetériával együtt 140 és 170 ezer forint között van, ebből vennének most el 30-40 ezer forintot.
Az érdekképviselet szerint a cég működése nem garantálható a bérköltség további csökkentésével, és úgy látják, hogy a "túlméretezett vezetői juttatások, értelmetlen párhuzamosságok, megmagyarázhatatlan munkakörök és szükségtelen igazgatóságok visznek el legalább százmillió forintot évente".Limburger Lóránt az MTI megkeresésére emlékeztetett arra, hogy a Malév februári csődje után a magyar légiközlekedés hosszú évekre válságos állapotba került, ami közvetlenül érintette a földi kiszolgáló céget is. A Malév GH szintén közel állt az azonnali csődhöz.
Azóta a helyzet "az elmúlt hónapok kitartó munkájának eredményeképpen konszolidálódott, 2012. november 1-jétől a Wizz Air kiszolgálását is sikerült megszerezni" - írta. Limburger Lóránt hangsúlyozta, ahhoz, hogy a cég hosszú távú működésének feltételei megteremtődjenek, elkerülhetetlenné vált az összes alkalmazott bérének csökkentése, összhangban a hasonló területen működő más repülőtéri cégek bértáblájával. Éppen azt nevezte a Malév-csőd egyik tanulságának, hogy nem lehet tartósan szembemenni a piaci árakkal. A vezérigazgató elismerte, hogy a munkavállalóknak nagy terhet jelent a bércsökkentés, de felhívta rá a figyelmet, hogy az intézkedés a Malév GH vezetőit is érinti, ők a dolgozóknál nagyobb mértékű bércsökkentést fogadtak el.
Hozzátette: a szakszervezet állításával szemben a Malév Ground Handlingnél a munkavállalókkal a munkaszerződés módosításra irányuló tárgyalások nyugodt légkörben zajlanak, a dolgozók munkájukat fegyelmezetten és felelősen végzik, és többségük átérzi a vállalat és saját munkahelyeik jövője iránti felelősségét.
MTI