Jelezni kell, ha kárunk származott az OTPdirekt leállása miatt

2012-11-06 12:16
Megbénult az OTP internetes banki szolgáltatása tegnap délután, miután nem működött az sms azonosítás. Mára a rendszer újra felállt, azonban sokan panaszkodnak a lassúságra. A bank cáfolja a hekkertámadásról szóló híreket, ha pedig valakinek kára származott a leállás miatt, annak kivizsgálják az ügyét.
Tegnap délután nem lehetett utalni az OTP internetes banki szolgáltatásával, mert nem működött a mobil aláírás. A bank facebook-oldalán is elismerte a hibát, mint írták "technikai probléma miatt jelenleg sajnos nem lehetséges az internetbankba bejelentkezni, illetve aktív tranzakciókat végrehajtani". A Figyelő Online megkeresésére az OTP-nél elmondták, hogy a hibát már elhárították, a hétvégén elindított tranzakciókat pedig már feldolgozták.

Sokan az Anonymous-csoport hekkertámadását sejtették a leállás mögött, miután Facebook-oldalukon azzal fenyegetőztek, hogy a Provident, a Közgép, és a hirado.hu után az OTP lesz a következő célpont. Az OTP kommunikációs osztályán azonban "technikai okokra" hivatkoztak, hozzátéve, hogy "külső támadási kísérletet nem tapasztaltak" a rendszer üzemeltetése során.

Sokan arra panaszkodtak, hogy nem tudták időben elutalni a törlesztőrészletüket, ráadásul az sms azonosító kiküldése szintén pénzbe kerül. Az OTP ezzel kapcsolatban azt ígérte, hogy amennyiben a technikai problémából bármely ügyfélnek kára származik, azt az OTP Bank bejelentést követően kivizsgálja.