Rákattantunk a közösségi oldalakra

2012-11-10 09:05
A munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók 55 százaléka, több mint 800 ezer dolgozó használja munkahelyéről a közösségi oldalakat az informatikai biztonsággal foglalkozó Gateprotect tűzfalgyártó reprezentatív felmérése szerint.
A társaság szerint a munkahelyi internet-hozzáféréssel rendelkező, körülbelül 1,5 millió magyar munkavállaló 26 százaléka legalább naponta egyszer vagy akár többször, 29 százaléka pedig alkalmanként megnézi valamelyik közösségi oldalt.

A kutatásból kiderült, hogy főként a felsőfokú végzettséggel rendelkezők facebookoznak a munkahelyükön. Munkakörük miatt közülük férnek hozzá többen az internethez, viszont ez felveti azt a problémát, hogy pont a legjobban fizetett réteg tölti munkaidejének egy részét a közösségi oldalakon - idézi a közlemény Petrányi-Széll Andrást, a Gateprotect magyar kommunikációs vezetőjét.Azoknak a munkavállalóknak, akik mindennap többször is felkeresik valamelyik közösségi oldalt, 63 százaléka férfi, 54 százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 57 százaléka 30 év alatti és 51 százaléka budapesti.

A Gateprotect magyar kommunikációs vezetője szerint miközben a munkavállalók elvárják, hogy munkahelyük szolgáltatásként biztosítsa a közösségi oldalakhoz való hozzáférést, a munkaadók még nem tanulták meg jól kezelni a problémát, és túlságosan szemérmesek korlátozásokat bevezetni. A felmérésben a munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók mindössze 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azért nem látogatja munkaidejében a közösségi oldalakat, mert munkahelye már korlátozta a hozzáférést ezekhez. Az 1000 fős kutatás adatfelvételét és az elemzést a Gateprotect megbízásából az NRC piackutató végezte el. A hamburgi központtal rendelkező Gateprotect AG a világ egyik vezető IT biztonsági gyártója.
MTI