Magyar beszállítói nap a BMW kutatás-fejlesztési központjában

2012-11-19 17:09
Tizenkét innovatív autóipari beszállító kapott lehetőséget arra november elején, hogy bemutatkozzon a BMW müncheni kutatás-fejlesztési központjában, a Magyar Beszállítói Napot a BMW csoport közép-kelet-európai beszerzési részlege és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) Beszállítói Osztályának együttműködésével, már második alkalommal rendezték meg.
A HITA hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a cégek kiválasztása több hónapos előkészítő munka alapján történt. Az eseményre zömében olyan, a HITA által javasolt, tőkeerős beszállítók kaptak meghívást, amelyek már gyártanak a BMW számára, de még nem rendeztek önálló bemutató napot Münchenben. A kiválasztásnál a sokszínűségre törekedett a HITA, ezért a kiállítók többségét olyan neves indiai, japán, kanadai, német és mexikói konszernek magyarországi leányvállalatai adták, amelyek elégedettek a magyarországi gazdasági környezettel és a munkaerővel, ezért a közelmúltban jelentős kapacitásbővítő illetve munkahelyteremtő beruházásokat hajtottak végre.

Rajtuk kívül bemutatkozott három, magyar tulajdonban lévő, innovatív vállalkozás is.A Münchenben bemutatott termékek között volt igényes belsőtéri kialakítás, kovácsolt, megmunkált és préselt termék, hengerfej, kipufogócsonk és egyéb nyomásos és precíziós öntvények, gumi- és műanyag termékek, Hi-Fi tartozékok, kormányzár, kapcsolók és szelepházak. Nagy érdeklődés mutatkozott a visszapillantó tükrök iránt is.A Magyar Beszállítói Nap keretében százharminc BMW beszerző és fejlesztő tekintette meg a magyar kiállítók által bemutatott termékmintákat, a technológiai újdonságokról készített filmeket és prezentációkat, illetve folytatott megbeszéléseket a cégek képviselőivel.

A HITA közleménye rámutat arra: nemcsak a BMW, hanem annak elsőkörös beszállítóinak magyarországi leányvállalatai részéről is kiemelkedő az érdeklődés a hivatal szolgáltatásai iránt, ezért 2013-ban újabb beszállítói fórumokat tervez a HITA Magyarországon és külföldön egyaránt.A közleményben kitérnek arra: beszállítói piacként a BMW csoport beszerzési és gyártási stratégiájában a régió és azon belül Magyarország fontos szerepet játszik. A közép- és kelet-európai beszállítóknak adott évi megrendelések együttes értéke több mint 2 milliárd euróra rúg, amiből Magyarország jelentős részt képvisel.
MTI