Kilenc online biztosításközvetítővel szemben hozott határozatot a PSZÁF
2012-11-21 13:19
Kilenc online biztosításközvetítővel szemben hozott határozatot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), mert a biztosítók által meghirdetett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak nem egyeztek meg a közvetítők által kalkulálttal.
A PSZÁF szerdai közleménye szerint a felügyelet november 6-ától 16 hazai online biztosításközvetítőnél folytatott fogyasztóvédelmi témavizsgálatot. Ennek során szúrópróbaszerű matematikai számításokkal, próbavásárlásokkal azt vizsgálták, hogy a biztosításközvetítők honlapjain kalkulált kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak megegyeznek-e a biztosítók ugyanazon konstrukciókra és ügyfélkörre meghirdetett díjaival, illetve számításaival.
A PSZÁF megállapította, hogy a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft., a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft., Eurorisk Biztosítási Alkusz Kft., Konexus Biztosítási Alkusz Kft., a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt., a Porsche Biztosításközvetítő Kft., a Praeventio Biztosítási Alkusz Kft., a Somogy Bróker Biztosítási Alkusz Kft. és a Rombusz Bróker Biztosítási Alkusz Kft. esetében a konkrét kalkulált díjak nem egyeztek meg az érintett biztosítók meghirdetett díjtarifája alapján kiszámított díjjal. Az érintett biztosításközvetítők - nyolc alkusz és egy többes ügynök - ezzel megsértették a biztosítási törvényt.
A PSZÁF határozataiban megtiltotta a jogszabálysértő magatartás folytatását, és kötelezte a biztosításközvetítőket, hogy díjkalkulátoraikat a továbbiakban a biztosításszakmai jogszabályi előírásoknak megfelelően működtessék.Ha a biztosításközvetítő tevékenysége során olyan hibát követ el, amely esetlegesen hátrányos a szerződést megkötött ügyfélre, a törvény szerint ezért az adott közvetítő tehető felelőssé - közölte a felügyelet.Emellett vezetői levélben hívta fel az érintett biztosításközvetítők figyelmét a PSZÁF arra: ha nem minden piaci szereplő ajánlatát közlik, akkor ezt a tényt a hiányzó biztosítók nevének feltüntetésével honlapjukon figyelemfelhívó módon jelezzék a fogyasztóknak.
MTI