Pályázat az akadálymentes turizmusért
2012-11-22 00:41
A maximális támogatási keretet ítélte meg az Európai Bizottság a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Könnyű elérni, nehéz elhagyni elnevezésű pályázatára, amelyet idén áprilisban nyújtottak be. Az immár hetedszer induló EDEN projekt így - az előző évekhez hasonlóan - az Európai Unió és az MT 75-25 százalékos társfinanszírozásával valósul meg.
Az idei projekt célja olyan helyek felkutatása, amelyeknek az attrakciói és szolgáltatásai a legszélesebb közönség által elérhetőek életkortól és fizikai állapottól függetlenül - derül ki az MT hírleveléből. A pályázati kiírás december 11-én jelenik meg, ezt követően turisztikai régiónként információs találkozókat tartanak, ahol a potenciális pályázók tájékozódhatnak a részvételi lehetőségekről és feltételekről. A pályázati kiírás, útmutató, a formanyomtatványok és a találkozók időpontjai a www.eden.itthon.hu honlapon lesznek elérhetőek. Az Európai Bizottság 2006-ban indította el a European Destinations of Excellence, azaz a Kiváló Európai Desztinációk elnevezésű programot.
A pályázat keretében megvalósítandó projektek célja, hogy felhívják a figyelmet az európai turisztikai desztinációk értékeire, sokszínűségére és ösztönözzék a szezonalitás és a területi koncentráció oldását. Az MT által lebonyolított projekt keretében 2006-ban "Vidéki desztinációk" (nyertes: Őrség), 2007-ben "Hagyományok" (nyertes: Hortobágy), 2008-ban "Ökoturizmus" (nyertes: Írottkő Natúrpark), 2009-ben "Természetes vizek" (nyertes: Tisza-tó), 2010-ben "Régi értékek, új funkciók" (nyertes: Mecsek) témában hirdették meg az EDEN-pályázatot. Tavaly a korábbi évektől eltérően nem egy adott témára, hanem az elmúlt évek nyertes desztinációinak népszerűsítésére írt ki pályázatot az Európai Bizottság. A projekt során a Magyar Turizmus Zrt. partnere a Cseh Turisztikai Hivatal volt. Az együttműködés keretein belül magyar újságírók csehországi, míg cseh újságírók magyar EDEN-nyertes helyeket látogattak meg, a tanulmányutakat számos sajtómegjelenés követte.
MTI