Értékben nőtt, mennyiségben csökkent a vegyiáruk forgalma
2012-11-28 16:19
Két százalékkal 255 milliárd forintra nőtt a boltok bevétele kozmetikumokból és háztartási vegyiárukból január-októberben a múlt év azonos időszakához viszonyítva, mennyiségben viszont négy százalékkal kisebb volt a forgalom a Nielsen piackutató vállalat által mért 70 kategóriában.
A Nielsen szerdai közleménye szerint az átlagosnál jobban emelkedett a legnagyobb forgalmú termékek eladása, értéket tekintve mosogatószerből 6, papírzsebkendőből 5, pelenkából 4, toalettpapírból, öblítőből és tusfürdőből 3 százalékkal fogyott több. Mennyiségben papírzsebkendőből ugyanannyit adtak el a boltok, mint tavaly január-októberben.
Néhány kisebb forgalmú terméknél, például a babatörlőkendőnél, a szájvíznél és a kézkrémnél növekedést mértek a piackutatók.Továbbra is koncentrált a bolti eladás; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból. Ez ugyanannyi, mint a tavalyi első tíz hónapban. A Nielsen adatai szerint a háztartási vegyiáruk és a kozmetikumok kiskereskedelmi eladásából a lakosság számarányához képest kiemelkedően magas rész, az értékben mért forgalom 36 százaléka jut a Budapestre és Pest megyére.
Északnyugaton a lakosság számaránya és kiskereskedelmi piacrésze is 18 százalék. A délnyugati és a délkeleti országrész piaci részesedése 1, illetve 2 százalékponttal alacsonyabb a lakosság számarányánál. Északkeleten már nagyobb a különbség; a bolti eladás mutatója 19 százalék, miközben ott él Magyarország lakosságának 24 százaléka - közölte a Nielsen.
MTI