A szerdán aláírt memorandum a munkálatok a vállalatok közötti koordinációjának körülményeit rögzíti és a kőolajvezeték mihamarabbi beüzemelését tartja szem előtt. A közel 130 kilométer hosszú kőolajvezeték nagy része (egy mintegy 120 kilométeres szakasza) Magyarországon halad, ennek a szakasznak a felújítását a Mol biztosítja majd, a szlovákiai rész munkálatairól pedig a Transpetrol gondoskodik.
"A Magyarország és Szlovákia közti kőolajvezeték modernizációja, ezzel együtt az Adriai tengertől érkező kőolajhoz való alternatív kapcsolat megteremtése megoldást jelent a hazai kőolajbiztonság és a kőolajfinomító gyártásának hosszú távú megtartására és fejlesztésére" - mondta a megegyezés kapcsán Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója, a Mol elnökségi tagja.
"Mivel a Slovnaft egyike a Transpetrol legfontosabb üzleti partnereinek, a Barátság 1 kőolajvezeték felújításán való együttműködés logikus, az energetikai biztonságot növelő, pragmatikus lépés" - jegyezte meg a memorandum kapcsán Ivan Krivosudsky, a Transpetrol vezérigazgatója.