A Magyar Turizmus Zrt. (MT) arra kéri a Nemzeti Turisztikai Adatbázisban (NETA) regisztrált turisztikai szolgáltatókat, hogy vegyék fel a kapcsolatot az adatbázisukban szereplő vendégkörükkel és speciális ajánlatokkal, akciókkal csábítsák őket az üdülési csekkek és a SZÉP-kártya összegek idei felhasználására.
Az MT novemberben országos egészségturisztikai kampányt indított a belföldi turizmus és az egészséges életmód ösztönzésére. A wellness- és gyógyturisztikai kínálatot középpontba helyező kampány célja egyebek mellett az, hogy belföldi utazásra és a még kint lévő üdülési csekkek érvényességi időn belüli beváltására ösztönözze a lakosságot, illetve erősítse a SZÉP-kártya szálláshelyeken történő felhasználását. A szolgáltatóktól beérkező speciális ajánlatokat a Magyar Turizmus Zrt. a honlapján is elérhetővé teszi.
A társaság közleményében emlékeztet arra, hogy már csak december végéig lehet beváltani az üdülési csekkeket, és elkölteni a SZÉP-kártyákra tavaly jóváírt összegeket. A kártyákra 2011-ben feltöltött összegből még 348,6 millió forint vár elköltésre, s még mintegy 1,3 milliárd forint értékben közel 480 ezer darab üdülési csekk van forgalomban a nemzetgazdasági tárca, illetve a Nemzeti Üdülési Szolgálat tájékoztatása szerint.