A gázolaj drágulásával párhuzamosan egyre nyitottabbak a fuvarozócégek a hosszabb távon megtérülő takarékossági megoldásokra is.
A kamionok szögletes formája nem sokat változott az elmúlt évtizedekben, különösen a pótkocsiké. Ugyanakkor számos egyetemen, kutatóhelyen évek óta kísérleteznek azzal, hogyan lehetne áramvonalasabbá tenni a soktonnás gépeket. Egy 85 km/h-val haladó 40 tonnás kamion ugyanis egyenes úton a felhasznált energia 40 százalékát a légellenállás leküzdésére fordítja. A válság hatására csökkenő európai fuvarozási piacon különösen felértékelődött a takarékos teherautók szerepe. A környezetbarát motorok és az alternatív hajtás terjedését a folyamatosan szigorodó előírások mellett az is ösztönzi, hogy a legtöbb országban – hamarosan várhatóan hazánkban is – az útdíjak mértéke is ettől függ.
A kisebb teherautók között terjednek a hibrid és a tisztán elektromos hajtásúak. A városlakóknak előnyös, hogy ezek az áruszállítók sokkal halkabbak, és nem pöfékelnek reggelente az ablak alá, de a fuvar...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/1 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!