Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal

2013-01-15 18:05
A kínai piacon elért remek eredményeikről számolnak be a nyugati autógyártók, a Rolls-Royce és a GM bővíti dílerhálózatát a kelet-ázsiai országban - derül ki sajtójelentésekből.
A luxusautókat gyártó brit Rolls-Royce Motor Cars Ltd teljes eladásaiból a kínai szárazföld 30 százalékkal részesedett, ez 3575 darab autót jelentett 2012-ben - nyilatkozta a cég vezetője a China Daily című lapnak.Torsten Müller-Ötvös elmondta: a vállalat legnagyobb piaca továbbra is az Egyesült Államok, de Kína szorosan ott van a nyomában.

Jelezte, bízik benne, hogy 40-50 darabos lemaradását Kína hamarosan behozza, s az idén ismét az első számú piac lesz. A cég jelenleg 15 bemutatóteremmel rendelkezik az országban, és a vezérigazgató utalt rá, hogy 2013-ban folytatják a bővítést, elsősorban a "második vonalbeli" városokban. A General Motors Co vegyesvállalatai tavaly 2,84 millió autót és tehergépjárművet értékesítettek Kínában, 11,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A vállalatóriás, amely a Buickot, a Chevrolet-t, a Cadillacet, az Opelt, a Baojunt és a Wulingot kínálja, 3800 kereskedéséhez további 400-at kíván az idén nyitni.A világ legnagyobb autópiacán tavaly 19,4 millió személyautót, illetve haszongépjárművet értékesítettek, s a szakemberek 2013-ban 5-8 százalékos bővülésre számítanak. Ez az év végére 21 millió új autó eladását jelentené. A kínai autópiac 2020-ra érheti el a 30 milliós szintet.
MTI