A Tesco már tavasszal berobbanhat a gyorsan növekvő, az idén feltehetően 200 milliárdosra duzzadó hazai e-kereskedelmi színtérre, de a G'Roby nem félti pozícióit - írja a friss Figyelő.
Mintegy negyedmillió új vásárló jelent meg tavaly az online térben. Az eNET piackutató előzetes becslése szerint 14 százalékkal, 177 milliárd forintra bővülhetett 2012-ben az e-kereskedelem. A teljes hazai kiskereskedelmi forgalmon belül az e-kereskedelem az egyetlen szegmens, amely látványosan nőtt tavaly.
Hamarosan egy eddig elhanyagolt webes kereskedelmi modell kap új értelmet, a netes élelmiszerbolt. Hetek kérdése és új, óriási szereplő lép színre: a Tesco áruházlánc a 2012. év eleji cseh, szlovák és lengyel premiert követően piaci hírek szerint még kora tavasszal elindítja magyar online áruházát - derül ki a friss Figyelő hetilapból.
Pálfalvi Márta, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője a Figyelőnek is megerősítette a hírt, bár az időponttal kapcsolatban óvatosabban fogalmazott, első félévi indulásról beszélt.
Már kezdetben mintegy 20 ezer árucikk lesz az e-hipermarketben, döntően élelmiszerek, jóval kisebb részben háztartásban használatos napi cikkek. Az úgynevezett non-food termékek (ruha, műszaki, barkácsáruk, autós vagy vegyes iparcikkek) egyelőre nem kerülnek be a kínálatba, először csak Budapesten és környékén. A tervek szerint a második fél évben indulna egyes vidéki nagyvárosokat is kiszolgáló Tesco online bolt.
További részleteket, a piac elemzését és a Groby véleményét a Figyelő hetilap 2013/3-as számában olvashatja el.