A különböző modellek mintegy 27-44 milliárd forintos (120-200 millió dolláros) listaára persze azt sejteti, hogy a Boeing nagyot bukhat azon, ha lassulnak a szállítások. Ugyanakkor Seth M. Seifman, a JP Maorgan bankház vezető elemzője által jegyzett gyors tanulmány sokkal érdekesebb következtetésre jut. Szerinte a 787-esek gyártása 2015-ig mindenképp ráfizetés a Boeingnak, addig még problémák nélkül sem termel profitot az új széria. Ehhez fel kell majd futnia a darabszámoknak. (Ez nem is csoda, hiszen a gépcsalád 2004 óta tartó fejlesztése 32 milliárd dollárt - több mint 7000 milliárd forintot - emésztett fel.)
A JP Morgan elemzése szerint hetek, legfeljebb egy-két hónap alatt lecseng az ügy és a ma 70 dollár körül forgó részvények árfolyama év végére elérheti a 100 dollárt is. Azaz a baleset ellenére, vagy éppen ezért, érdemes lehet most Boeing részvényekbe fektetni - állítja a JP Morgan elemzője.
Két jelentős kockázati tényezőt azonban lát az elemzői csapat: egyfelől ha kiderül, hogy az akkukon túl súlyos konstrukciós hiba van az elektromos rendszerben. Ennek áttervezése valóban nagy gondot jelenthet. A másik rizikó, hogy könnyen, de drágán oldják meg a problémát.
Az elemzés ugyanakkor nem tér ki az esetleges arcvesztés következményeire. Ez attól függ, mennyi ideig uralja majd a közgondolkodást a téma, és így milyen esetleges árkedvezményekre kényszerülnek a gépek eladásáról tárgyaló Boeing salesesek. Aki hosszú távra befektetni szándékozik a repülőgépgyártó iparba, annak viszont érdemes lehet az amerikai óriáscég konkurenseinek részvényeiből vásárolni. Például az Airbus papírokból, hiszen az Airbus A 350 XWB típusú gépek szintén ilyen akkukat használnak, de még nem indult el a sorozatgyártásuk. Így könnyen tanulhatnak a konkurens balesetéből.
Az érintett lítiumos technológia nagyon érzékeny, a melegedés veszélye miatt repülőkön általában nem is engedélyezik. (Emlékeznek sokan, amikor pár évvel ezelőtt a laptopok egyes akkui sorra melegedtek túl, gyulladtak ki.) A nagygépeken azonban nagyon nehéz hidraulikus rendszereket válthat ki, így nagyon nagy súlycsökkenést eredményez. Így pedig a repülők fogyasztása is jelentősen csökken, amellyel a légi cégek számára így nagyon vonzóak lesznek. Igaz a Boeing rengeteg más súly- és költségcsökkentési programot is indított a 787-es kapcsán.
Talán ez utóbbinak isszák most a levét.