Érdemes az összegnél elidőzni, hiszen például a közvetlenül Makót megelőző, 16,2 kilométeres M43-as szakaszt sokkal olcsóbban, kilométerenként 1,1 milliárdos vállalási összegből építette a kivitelező.
Stabil lesz
A Makótól az országhatárig vezető sztráda költségét a NIF tájékoztatása szerint tehát alapvetően a belvízveszély, illetve az emíltett kedvezőtlen altalajviszonyok dobják meg. Korábban, a HVG-nek küldött válaszában az állami cég 9 milliárd forintba kerülő talajstabilizáló anyagról is említést tett.
A Figyelő által megkérdezett, számos autópálya-építésnél közreműködő geotechnikai szakértő - a tervek részletes ismeretének hiánya miatt név nélkül - indokoltnak nevezte, hogy a belvizes területen magasabban vezessék az utat, ám igencsak elcsodálkozott azon, miért van szükség 9 milliárdba kerülő talajstabilizáló anyagra.
Erről részletesebben a Figyelő 5-dik lapszámában olvashat.