Blogokkal turbózzák a profi portálokat

2013-02-11 08:24
Egyre nagyobb a hangsúly a blogok által gyártott tartalmakon a vezető hírportálokon, pénzt keresni mégis alig lehet vele.
Január elejétől két címlapot ajánl fel az olvasóknak az Index hírportál: a közösségi tartalmaknak egy új felületet hoztak létre, az Index2-t. A külön szerkesztőséggel rendelkező felületen az Index körébe tartozó blogokon kívül a magyarországi civil tartalmak közül szemezgetnek a szerkesztők. Léteznek olyan oldalak, amelyek olvasottság tekintetében megelőzik a nyomtatott sajtó egyes lapjait, és egy kampánynak csak előnyére válik, ha minél több helyen fut. Bár ezt nem hangsúlyozták az indexnél, nem mellékes, hogy a tartalom előállítása szinte ingyen van, szemben a profi, magas havi fizetésért dolgozó újságírók által kreált tartalommal.



A közéleti és politikai tárgyú oldalak egyenesen hasítanak. Ezek több 10 ezres olvasótáborral rendelkeznek; hasonlóan divatosak a párkapcsolati és szex tematikák, avagy az édes, cuki dolgok is, hiszen ki nem szeretne kismacskákat nézegetni munkaidőben. A szűkebb, de jobban körülhatárolt olvasótábornak szóló site-ok között gasztronómiai, zenei, autós, sport vagy technológiai témában számtalan blogger versenyez. „Esetükben a fő kérdés az, az adott szubkultúra mekkora részét érik el; így például van több olyan telefonmárka, például a Blackberry, aminek rajongói blogját közel annyian olvassák, ahány embernek ilyen telefonja van Magyarországon. Ezek a blogok átvették a szaklapok szerepét. Amíg mondjuk egy vitorlás magazint pár száz példányban értékesítenek, addig egy ilyen jellegű blogot havonta több tízezren is megtalálnak " - mondja a Figyelőnek Szabó Zoltán, a blogok mellett a Facebook és a Twitter magyar szegleteiből is szemléző Index2 vezető szerkesztője.

A cikk további részei a Figyelő hetilap 2013/6-ik számában olvashatók el.