Szerelemszámtan - Mekkora pénz van a boldogságbizniszben?

Boldogságbiznisz
Kovács Ágnes Lilla
2013-02-14 07:00
Tízből két magyar keresi a párját. Számos szolgáltatás célozza őket - közvetítő irodák, ismerkedő weboldalak, coaching, önismereti csoport -, ám a telített piacon talpon maradni legalább olyan nehéz, mint megtalálni az igazit.
Mind többen élnek egyedül, társra lelni a szakemberek szerint nehezebb, mint korábban bármikor. A keresleti oldal tehát adott; így a biznisz logikájának megfelelően hosszú évek óta mind több szolgáltatás, cég igyekszik megszólítani az egyedülállókat.

A nagyobb, ma is ismertebb offline irodák 10-15 éve indultak. A cégvezetők elmondása szerint az első fél évet képesnek kell lenni finanszírozni, hiszen ilyenkor még nincs adatbázis, tehát nem lehet a jelentkezőktől pénzt kérni. Havi négy-ötszáz ezer forintos kiadással kell egyébként számolni, ennek felét a fix tételek - irodabérlés, rezsi, könyvelés, munkatárs fizetése -, a másik részét a marketingre fordított összegek teszik ki.
A párkeresés elsődleges terepe mára a világháló lett; az egyik első magyar site pedig a Randivonal.hu volt. A korábban ingyenes szolgáltatást a 2006-os tulajdonosváltással egy időben fizetőssé tették.


Az árbevétel 90 százaléka ma az előfizetési díjból származik, ez éves szinten 200-250 millió forintot jelent. Hirdetésre évi 100-200 milliót költenek, fejlesztésre, üzemeltetésre, ügyfélszolgálata pedig hasonló nagyságrendű összeg megy el. A site üzemeltetése nagyjából 2006 óta nyereséges, a profit az árbevétel 5-10 százaléka. Az irodák ma már jellemzően önismerethez kötődő szolgáltatást is kínálnak. A hat éve működő Duals szolgáltatásai között például párkapcsolati tanácsadás, személyes coaching, életvezetési tanácsadás és tréning is szerepel. Társkereső programjaikon a résztvevők tét nélkül, kötetlen formában, diszkréten ismerkedhetnek - borvacsorán, bowlingon vagy egy koktél partin.

Az iparági szereplők szerint egyébként telített a piac, ugyan hetente bukkan fel egy-két új belépő, de pár hónap után el is tűnnek. A tapasztalatok szerint médiaháttér nélkül képtelenség megmaradni a piacon.

További részletek a Figyelő 7-dik számában.