Motorzúgás - Még nincs döntés újabb modellekről Kecskeméten

Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője
Szirmai S. Péter
2013-03-03 07:00
A képzés a kulcs az ország sikeréhez, minden kormánynak ildomos lenne erre fókuszálni, és természetesen pénzt áldozni - mondja Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője a hetilap legfrissebb számában. A menedzser a Figyelő Top 200 Corvinus Klub keretében tartott előadása után adott exkluzív interjút.
Egyelőre nincs döntés a CLA után újabb prémium gyártmányok kecskeméti érkezéséről és a növekedési tervekről, de a magyarországi vezetés új terveket készít. Frank Klein reméli, a társaság csúcsvezetése úgy dönt majd, hogy áldoz a kecskeméti gyártás bővítésére. A 800 millió eurós kecskeméti beruházás után a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a B-osztályra és a CLA modellre, a termelésre koncentrál. Az idei cél - a 2012-ben gyártot 40 ezer autó után - több mint 100 ezer darab.

A sajtóban már felröppentek a hírekkel kapcsolatban, a CLA kombiról, a Shooting Brake-ről és a 360 lóerős Mercedes-Benz A45 AMG-ről, mint leendő új kecskeméti típusokról Frank Klein kitérő választ adott. Az új modellekről a napilapokban megjelenő izgalmas hírek és képek szerinte nem mindig igazak. A Mercedes-Benz az A-, B-osztály, a CLA után egy összkerékhajtású kompakt autót, valamint egy ötödik típust is tervez a prémium kompakt autó szegmensben, de még nem tudni, milyen modell lesz, azt sem, hogy hol gyártják majd.

A minőségi termelésnek a magas szintű képzés az alapja. A a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a városi önkormányzattal együttműködve segített beindítani a gyakorlati képzésre is összpontosító főiskolai duális oktatási programot, amelyben már 11 hallgató vesz részt. Németországban bevált a módszer, már 500 ezer fiatal srác vesz részt benne. Magyarországon azonban a cégek többsége saját individuális képzést indított, pedig egységes programra lenne szükség. Frank Klein meggyőződése, hogy a képzés a kulcs az ország sikeréhez, minden kormánynak ildomos lenne erre fókuszálni, és természetesen pénzt áldozni.

Az azonban, hogy fiatalok külföldre mennek Magyarországról állást keresni, önmagában nem baj, hiszen nemzetközi tapasztalatot szereznek, nemzetközivé válnak. Olyan multikulturális társaságoknál, mint a Mercedes-Benz vagy a Daimler is, ahol 275 ezren dolgoznak nemzetközi közegben, ennek csak a hasznát látják. De a magyar ipar, autóipar növekszik, és egyre sikeresebb lesz. Vonzó álláslehetőségeket és elég fizetést tud majd kínálni, hogy a fiatalok maradjanak vagy visszatérjenek.

A teljes interjút elolvashatja a Figyelő 9-dik számában.