A Lidl-ben több lesz a magyar termék

2013-03-05 11:54
A Lidl a jelenlegi 54 százalékról 60 százalékra kívánja emelni a magyar beszállítói arányt 2014 végére a magyar beszállítókért program keretében - mondta a Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke a keddi tájékoztatón
A Lidl 157 magyarországi áruházának tavalyi forgalma 186 milliárd forint volt, ebből közel 100 milliárdot, 54 százalékot jelentett a magyar beszállítóktól vásárolt termékek értékesítéséből származó bevétel. A cég jelenlegi termékkínálata 1400 árucikkből áll, ebből 810 féle terméket kínál a 200 magyar beszállító - közölte az igazgatóság elnöke.

Hozzátette: a magyar beszállítók termékeit a külföldi Lidl áruházakban is forgalmazzák, 9 országban 106 terméket, amelyek 8,4 milliárd forintos exportvolument jelentenek. A magyar beszállítói arány növelésénél az ár és a minőség kevésbé jelent korlátot, a felkínált mennyiség gyakrabban - mondta újságírói kérdésre Kovács Gergely beszerzési igazgató. Ennek kapcsán azt is elmondta, hogy amennyiben a magyar beszállítók nem tudnak akkora mennyiséget szállítani, amennyire az ország 157 Lidl áruházában szükség lenne, akkor regionális megjelenés is lehetséges. Egy másik kérdésre, amely a Lidl fejlesztését korlátozó plázastopra vonatkozott, Grósz Jenő azt mondta: a "várólistán lévő 29 projekt sorsában reményeim szerint pozitív fordulat következik be".
MTI