Fénylik, mégsem arany

WILLIN-TÓTH KORNÉLIA
2013-03-08 06:40
Egy jó termék korántsem biztosíték arra, hogy gyártója jó munkáltató. Pofonegyszerűen hangzik, sok pályakezdő számára mégsem ilyen egyértelmű.
Egy ismert vállalat az egyik közelmúltbeli nagy egyetemi állásbörzére állásajánlatokat nem, csupán üdítőit vitte el, ez erős visszatetszést keltett a látogatókban. Különösen azért, mert a cégtől nem ezt szokták meg, és még akkor is többet vártak tőle, ha tudják, hogy a válság ötödik évében gyakran még a nagyvállalatok is visszafogják munkaerő-felvételüket.

„Az FMCG-vállalatoknál jellemző stratégia, hogy megszerettetik a termékeiket, és erre építik fel munkáltatói imázsukat is. A munkatársak otthon és szabadidejükben is adott cég termékeit fogyasztják, mert hisznek azok minőségében" - mondja Szabó Zsófia, a világ legnagyobb nonprofit diákszervezete, az AIESEC projektmenedzsere.

Összhang kell

Az egyik áruházakat üzemeltető vállalat fogyasztói márkája igen elismert és kedvelt, mindez kivetül munkáltatókénti megítélésére is, holott vállalati kultúrája nem igazán különbözteti meg az átlagos cégektől. „Ha a fogyasztói és a munkáltatói márka nincs összhangban egymással vagy keveredik, az akár a cég hitelességét is visszavetheti" - világítja meg az összefüggést Veres Rita, az Aon Hewitt nemzetközi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.

Egy vonzó termékekkel és üzenetekkel rendelkező vállalathoz szívesen csatlakoznak a munkavállalók, azonban ha ugyanezek az üzenetek, értékek nincsenek jelen a munkáltatói márkában is, azaz nem tapasztalhatók a mindennapokban, az rövid úton csalódáshoz és akár felmondáshoz is vezethet. A csalódott munkavállaló pedig - ahogy számos kutatás is igazolta - hatszor annyi emberrel osztja meg tapasztalait, mint kedvező véleményű kollégája.

Az álláskeresők munkával kapcsolatos elvárásairól részletesen olvashat a Figyelő március 7-i, idei 10. számában.