Visszaesett a magyar televíziós reklámpiac

2013-03-07 13:01
Tovább csökkent a televíziós hirdetési piac 2012-ben Magyarországon. A visszaesés meghaladta a tíz százalékot és már 2008 óta tart - jelentette be sajtótájékoztatóján Kovács Krisztián a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) elnöke.
Az Ernst&Young és a MEME közös reklámpiaci felméréséből kiderül, hogy a televíziós reklámtorta nagysága tavaly megközelítette az 50 milliárd, a rádiósé pedig a hétmilliárd forintot. A televíziók reklámköltése tavalyhoz képest 11 százalékot esett, a rádiók esetében pedig a növekedés 48 százalékos. Ez utóbbi esetben azonban nem összehasonlíthatók az éves adatok, mert idén jelentősen bővült azon rádiók köre, melyek adatot szolgáltattak bevételük alakulásáról.



Havas István az E&Y vezérigazgatója kiemelte számára a legérdekesebb adat az volt a felmérésben, hogy a földi sugárzású televíziók továbbra is nézettségük szerinti arányuknál jóval nagyobb mértékben részesülnek a bevételekből. Miközben nagyjából annyian nézik mindkét típusú televíziót, a nem földi sugárzásúak mégis a reklámbevételek csak 28 százalékát adják.

A nem szpotjellegű bevételek, mint a szponzoráció és a termékmegjelenítés növekedtek tavaly, de ettől függetlenül arányuk a teljes bevételből még mindig 8 százalék alatti.