Mikor jönnek az új mobilszolgáltatók?

Jövőbe tolt mobiltervek
Jandó Zoltán
2013-03-14 12:25
Elmaradt a várt virtuálisszolgáltató-dömping tavaly a hazai mobilszektorban.
Bár az Média és Hírközlési Hatóság (ma már NMHH) a mobilpiaci verseny fokozására törekedett azzal, hogy tavaly januárban zárult frekvenciatenderén megteremtette a lehetőségét egy negyedik, saját hálózattal rendelkező (inkumbens) mobilszolgáltató piacra lépésének, a szervezet törekvése látszólag fordítva sült el. Több szakértő szerint ugyanis az állami mobilcég körüli jogi hajcihő igencsak megnehezíti az úgynevezett virtuális (már működő saját infrastruktúrával rendelkező cégek hálózatát használó) szolgáltatók rajtját.

Tavaly év elején úgy festett, hogy 2012-ben akár 3-4 új, ilyen modell szerint működő társaság is elrajtolhat a magyar mobilhang piacon. Végül azonban csak két kiskereskedelmi lánc, a Tesco és a Lidl lépett be az ágazatba, és a szektorra jellemző bizonytalanság miatt nagyon úgy fest, hogy az idei első félévben sem gyarapodik tovább a kínálati oldal.

Pedig a két lánc példája azt mutatja, hogy egyes szegmensekben lehet keresnivalója az új belépőknek. A Tesco és a Lidl az évek óta rohamosan szűkülő feltöltőkártyás (prepaid) piacon egy esztendő alatt nagyjából 100 ezer ügyfelet szerzett, s együttes részesedésük megközelítette a 2 százalékot. A két társaság ráadásul 2013-ra is dinamikus növekedést vár.

További részletek a Figyelő 11-dik számában.