A feltörekvő országok javították a Zara eredményeit

2013-03-13 14:40
Jelentősen nőtt a Zara divatláncot üzemeltető spanyol Inditex csoport nyeresége tavaly.
A világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi vállalata annak köszönheti jó eredményeit, hogy a gyengélkedő Európa helyett inkább a gyorsan növekvő feltörekvő országokra helyezte a hangsúlyt a terjeszkedésben. Jól jövedelmezett az internetes értékesítés is.

Az egyebek mellett a Zara, a Bershka, a Massimo Dutti világmárkákat forgalmazó cég adózott eredménye 22 százalékkal nőtt tavaly, 2,4 milliárd euróra, az értékesítési árbevétel 16 százalékkal 16 milliárd euróra emelkedett, és ezzel messze megelőzte szektortársait.

A cégcsoport elsősorban Kínában terjeszkedik, de tavaly megnyitotta első üzletét például Grúziában, Boszniában és Ecuadorban, Oroszországban pedig ősszel megkezdi az online árusítást.Az Inditex forgalmában Ázsia részesedése 20 százalékra nőtt 18 százalékról, Amerikáé 14-re 12-ről, miközben a válság sújtotta hazai piacon 21 százalékra csökkent a piaci részesedés az egy évvel korábbi 25 százalékról.

A csoportnak január végén hatezer üzlete volt 86 országban.Az elsősorban annak köszönheti sikereit, hogy gyorsan tud alkalmazkodni a fogyasztói igények és a divat változásaihoz, rugalmas a munka- és nyersanyagköltségek alakításában.
MTI