Nagy kérdés, hogy egy jó ötlet csapnivaló megvalósításáról vagy a piac, illetve a felhajtás kifulladásáról van-e szó a kedvezményoldalak esetében. Tény: a Groupon egy értékesítőre jutó bevétele külföldön fele az Egyesült Államokra jellemző-nek, holott a cég forgalmának 40 százaléka Amerikán kívülről származik.
Somi András, a KBC Equitas vezető elemzője arra a kérdésre, eladná-e most Groupon-részvényeit, ha lennének, azt mondja, eszébe sem jutott, hogy valaha is vegyen vagy ajánljon ilyen papírokat. Szerinte a felhajtás előbb-utóbb lecseng, akkor pedig már semmi sem burkolja rózsaszín ködbe az üzleti eredménytelenséget. Mivel a külpiacokon nehezen is indult el a Groupon, így Európában valószínűleg még kevésbé jó üzlet a közösségi kedvezményoldalak működése. Ugyanak-kor Magyarország kissé más helyzetben van, több tényező miatt nálunk - egyelőre legalábbis - felfutóban van ez az iparág.
Nemrég látott napvilágot az eNET-nek a magyar bónuszos-kuponos ágazat 2012-es évét összefoglaló tanulmánya. E szerint egy év alatt nem kevesebb mint 45 százalékkal, 6,5 milliárd forintosra bővült nálunk az online bónusz/kupon eladás az általános kínálatot nyújtó oldalak forgalma alapján.
További piacelemzés a Figyelő hetilap 2013/11-dik számában.