Fővárosi buszcsata: ki nyer ma?

Váczi István
2013-03-28 14:00
A főváros környéki járatok átadásával megerősíti a kormány a Volánbuszt, a BKV azonban küzd pozíciói megtartásáért.
Igazi buszos dinasztia irányítja a hazai közösségi közlekedés közúti részét, tagjai az anyatejjel szívták magukba az ágazati tradíciókat. Simon Gábor, a szektor legnagyobb hazai cégének vezérigazgatója a Magyar Közlekedés tavaly decemberi számában írt arról, büszkeséggel és örömmel tölti el, hogy szülei nyomdokába lépett, akik mindketten a Volánbusznál, illetve jogelődjénél dolgoztak.

Nem kell formális hangot megütnie, ha közvetlen felettesével, az állami tulajdonos képviselőjével tárgyal, hiszen az bátyja, Simon Zoltán, aki a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Volán-társaságokért felelős igazgatója.

Harc a járatokért

A Volánbusz valószínűleg meg is erősödik, méghozzá a fővárosi tulajdonban lévő BKV-val szemben. A tét a Budapest határát átlépő agglomerációs járatok üzemeltetése, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése nyomán május 1-jétől a Volánbusz vesz át.

Legalábbis ha képes lesz rá, jelenleg ugyanis nem rendelkezik a szükséges eszközökkel. Az új buszok vásárlására kiírt közbeszerzést a szakmai tiltakozás hatására még januárban visszavonta a cég, a szolgáltatásvásárlásra irányuló tender első határidejéig pedig nem jelentkezett senki.

Ez nem is csoda, rövid határidővel ugyanis egyedül az eddig szolgáltató BKV jöhet szóba, amelynek viszont a saját visszaszorulásához kellene asszisztálnia.

A küzdelem állásáról és a Volánbusz sokat bírált alvállalkozóinak szerződéshosszabbításáról a Figyelő hetilap március 28-i, idei 13. számában olvashat.