A nagy YouTube-biznisz

A Harlem Shake modell
Jandó Zoltán
2013-04-04 06:34
Fontos bevételi forrás lehet a zeneipar számára a jövőben a videomegosztás, itthon azonban a hirdetők alacsony száma miatt még kevesen keresnek kisfilmjeikkel.
Eddig nagyjából 80 millióan nézték meg a világ legnépszerűbb videomegosztóján, amint a norvég hadsereg egy szakaszának tagjai idétlen jelmezekben vagy éppen hiányos öltözetben rángatóznak egy olyan zeneműre, amelynek szövege összesen három szóból (Con los terroristas – A terroristákkal) áll. Ezzel a két tucat fiatalember alkotása a legnézettebb Harlem Shake videónak számít, azonban így is csak töredékét szállítja a 2013 talán legnagyobb mémőrületéhez köthető kattintásoknak.

A YouTube március végén ugyanis közel 11 millió találatot dobott ki a Harlem Shake szavakra, és bár az őrület már lecsengőben van, így is naponta több ezer új videót töltenek fel a rajongók, amiket pedig milliók néznek világszerte. A kisfilmek összesített megtekintése mostanra már a másfél milliárdot közelíti, jelenleg 27 videó nézettsége haladja meg a 10 milliót, a legalább egymillió kattintással büszkélkedhető alko...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/14 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!